تا پایان امسال مشکلات شبکه برق ۷ هزار روستا حل می شود\

تا پایان امسال مشکلات شبکه برق ۷ هزار روستا حل می شود

  • کد خبر: 2111102721
  • چاپ
  • انتشار: 16 آبان 1401 - 12:45

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشکلات شبکه برق ۷ هزار روستا برطرف خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «فرهاد شبیهی» افزود: شبکه برق بیش از ۳۰ هزار روستای کشور دارای عمر بالای است که نیازمند اصلاح شبکه است.

وی ادامه داد: مشکلات اساسی روستاها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی پنج سال، در قالب این طرح رفع خواهد شد.

مجری طرح برق روستایی خاطرنشان کرد: طرح بهسازی و توسعه روستایی برای توسعه متوازن، عدالت‌محوری و بهبود کیفیت زندگی هم‌وطنان روستایی، همچنین ارتقای زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها، در کانون توجه شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد.

شبیهی با بیان اینکه اصلی‌ترین محورهای موردتوجه از سوی دولت و قانون‌گذاران ارائه خدمات به روستاها و مناطق محروم و افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده به این مناطق است، گفت: با توجه جدی وزارت نیرو و شرکت توانیر، بیش از ۹۹.۷ درصد از جمعیت ۲۱.۵ میلیون‌نفری روستایی کشور با احداث بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه و تأسیسات مربوطه، از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: این میزان بهره‌مندی، از میانگین جهانی که در حال حاضر ۸۵ درصد است بیشتر بوده و در رده پیشروترین کشورهای جهان قرار داریم.

مجری طرح برق روستایی جایگاه کشور از منظر توسعه شبکه برق روستایی و میزان دسترسی به برق در روستاها را در مقایسه با شاخص‌های جهانی قابل‌قبول دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه از نظر شاخص‌ها در موقعیت مناسبی قرار داریم، اما همچنان در عرصه‌های مختلف این بخش نیازمند تلاش بیشتر و اجرای پروژه‌های مناسب جهت استمرار تأمین برق پایدار و قابل‌اتکا در روستاها هستیم.

شبیهی از جمله شاخص‌های موردتوجه در این طرح را جابه‌جایی پایه‌ها از معابر و اصلاح شاخص‌های کیفیت برق از جمله رفع افت ولتاژ، رفع فرسودگی شبکه و تأسیسات، توسعه شبکه و اصلاح روشنایی معابر دانست.

 وی گفت: مشکلات برق ۷۰۰۰ روستا در سراسر کشور در قالب این طرح طی سال گذشته برطرف شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار