معلمان فرهنگ اصیل مازندران را به دانش آموزان انتقال دهند\

معلمان فرهنگ اصیل مازندران را به دانش آموزان انتقال دهند

  • کد خبر: 2111102718
  • چاپ
  • انتشار: 15 آبان 1401 - 21:48

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه به مناسبت هفته مازندران برنامه های فراوانی را پیش بینی کرده ایم، گفت: از مدیران و معلمان خواسته ایم تا فرهنگ اصیل مازندران را به دانش آموزان انتقال دهند تا آنها بتوانند با هویت خود آشنا شوند.

 خبرنگار: فائزه تقی زاده 

به گزارش استناد نیوز، حسین کمالی شامگاه یک شنبه در حاشیه آئین اختتامیه نمایشگاه توانمندی ها و توسعه استان مازندران که در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش وظیفه دارد تا فرهنگ گذشته را به نسل آینده انتقال دهد بنابراین با اشتیاق از برنامه های هفته مازندران استقبال کرده ایم.

وی با اعلام اینکه استان مازندران به لحاظ جغرافیایی پهناور و مواهب الهی زیادی دارد، گفت: مازندران به لحاظ فرهنگی، آداب و روسوم هم یک استان غنی و بزرگی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا در حد توان افتخارات استان را به دانش آموزان انتقال دهیم، افزود: استان مازندران قبل از انقلاب مشاهیر و بزرگان عرصه علم، ادب، فرهنگ و شعر فراوانی داشت، بعد از انقلاب هم در همه عرصه ها پیشتاز بوده است.

کمالی با اعلام اینکه به مناسبت هفته مازندران برنامه های فراوانی را پیش بینی کرده ایم، گفت: از مدیران و معلمان خواسته ایم تا فرهنگ اصیل مازندران اعم از موسیقی، هنر، ادبیات، تاریخ و غیره را به دانش آموزان انتقال دهند تا آنها بتوانند با تاریخ و هویت خود آشنا شوند.

وی از اجرای یک روز بدون کیف در مدرسه در هفته مازندران خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا دانش آموزان در کنار والدین و مربیان خود برنامه شاد و مفرحی را تجربه کنند.

کمالی به جلسه ای که با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در آمل برگزار شد اشاره ای کرد و افزود: طرحی در مجلس در خصوص آموزش گویش مازندرانی در مدارس استان در حال تصویب شدن است .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان با اشاره به اینکه این مساله هنوز در حد طرح است، گفت: در صورت تصویب و ابلاغ آمادگی داریم تا گویش مازندرانی را در مدرسه  آموزش دهیم تا دانش آموزان هم بتوانند در طول هفته یا ماه، ساعتی را با گویش محلی صحبت کنند.

در پایان مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی ها و توسعه استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان غرفه برتر تجلیل به عمل آمد.

آموزش و پرورش مازندران



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار