جنایت آمریکا در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده است/ مردم با هوشیاری توطئه های دشمن را خنثی کردند\
  • معاون سیاسی استاندار مازندران؛

جنایت آمریکا در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده است/ مردم با هوشیاری توطئه های دشمن را خنثی کردند

  • کد خبر: 2111102700
  • چاپ
  • انتشار: 13 آبان 1401 - 13:06

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه جنایت آمریکا در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده است، گفت: آمریکا در نقاط مختلف دنیا جنایاتی را مرتکب شدند که به خوبی قابل مشاهده است.

 

خبرنگار : مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، دکتر روح الله سلگی در سخنرانی 13 آبان ماه که در مصلی شهرستان قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه 13 آبان ماه هر سال یادآور سه رویداد مهم تاریخ ایران است، افزود: این رویدادهای مهم تاریخی؛ تبعید امام (ره) به ترکیه در 13 آبان ماه 1343 ، واقعه کشتار حدود 60 دانش آموز تهرانی توسط ماموران رژیم پهلوی در 13 آبان ماه سال 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره)  در 13 آبان 1358 بوده است.

وی با اعلام اینکه جنایت آمریکا در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده است، گفت: آمریکا در نقاط مختلف دنیا جنایاتی را مرتکب شدند که به خوبی قابل مشاهده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، تصریح کرد: آمریکایی ها در حمله به عراق بیش از یک میلیون نفر در این کشور را به رگبار گلوله بستند و صدها هزار نفر در طول تاریخ توسط آمریکایی ها جان باختند و همچنین بیش از 100 هزار نفر با بمب اتم آمریکایی ها کشته شدند.

سلگی با بیان اینکه در همه جنایت رخ داده در جهان، رد پایی از آمریکا وجود دارد، افزود: ملت ایران با پیش آهنگی علما با قیام شجاعانه در برابر نظام سلطه توانستند این هیولای بزرگ تاریخ را به عقب بکشانند.

وی به قرارداد  سنپترزبورگ  موسوم به قرارداد 1907 اشاره ای کرد و ادامه داد: در این قرارداد یکی از  ننگین ترین جنایت ها علیه ملت ایران به شمار می رفت که جایگاه ملت ایران به عنوان یک کشور مستقل جمهوری اسلامی نادیده گرفته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه آمریکا هر بار توطئه ها و دسیسه های فراوانی علیه ملت ایران طراحی کردند، افزود: مردم با هوشیاری و ولایتمداری توطئه های بزرگ آنان را در طول تاریخ خنثی کردند.

سلگی در پایان با اشاره به اینکه مشکل آمریکا فقط با جمهوری اسلامی نیست، گفت: آمریکا می خواهد از کشور ایران به عنوان طعمه استفاده کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار