۲۵ درصد تست آنفلوآنزا مازندرانی ها مثبت شد\

۲۵ درصد تست آنفلوآنزا مازندرانی ها مثبت شد

  • کد خبر: 2111102697
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1401 - 12:15

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران، گفت: در هفته های گذشته تقریبا ۲۵ درصد از افرادی که علائم تنفسی داشته اند ، تست آنفلوآنزا آنها مثبت شد.

به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز .، دکتر عباس علیپور با بیان اینکه این روزها مردم با بیماری های سرماخوردگی، کووید ۱۹ و آنفلوآنزا سرو کار دارند ، افزود: سرماخوردگی دارای علائم خفیفی است اما بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا تفکیک شان از طریق علائم بالینی کار مشکلی است.

وی با اعلام اینکه در هفته های گذشته حدود ۲۵ درصد از افرادی که علائم تنفسی داشتند تست آنفلوآنزا آنها مثبت شد، گفت: در بیماری کووید ۱۹ به نسبت هفته های اخیر در سرپایی افزایش مختصری داشته ایم . 

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: همچنین در موارد بستری بیماری کووید ۱۹ افزایشی شاهد نبوده ایم و خوشبختانه موارد فوتی هم نداشته ایم.

دکتر علیپور تاکید کرد:رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروسی از جمله آنفلوآنزا و کرونا دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان پوشش واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۳ درصد از مردم این استان نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کرده اند بنابراین از مردم درخواست می کنیم افرادی که 6 ماه از تزریق زمان واکسن آنها می گذرد برای تزریق دز بعدی اقدام کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار