هفته مازندران به نمایش گذاشتن دستاوردها است/مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد\
  • استاندار مازندران؛

هفته مازندران به نمایش گذاشتن دستاوردها است/مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد

  • کد خبر: 2111102694
  • چاپ
  • انتشار: 11 آبان 1401 - 19:19

استاندار مازندران با تاکید براینکه هفته مازندران به نمایش گذاشتن دستاوردهای این استان است، گفت: مسئولین باید راهی پیدا کنند تا تولیدات باعث ارتقای ثروت و معرفی محصولات استان در عرصه بین المللی شود .

 خبرنگار: سامان سوهانیان

به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور روز پنج شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی ها و توسعه استان که در نمایشگاه بین المللی قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه مازندران سرزمین آئین ها، سنت ها و رسوم ارزشمندی است که بعضی از آن ها کم رنگ شده است، افزود: بعضی از سنت ها همچون نوروزخوانی، چهارشنبه سوری، تیرماه سیزده شو، آرش کمان گیر و غیره به صورت برجسته ای در حال انتقال است.

وی با اعلام اینکه نامگذاری روز مازندران فرصت مناسبی برای معرفی این دیار بزرگ است،  گفت: دستاوردهای تاریخ و فرهنگ این استان را به دو دسته مادی و معنوی می توان تقسیم کرد هرچند نمی توان به دستاوردهای امروز و مادی منحصر کرد و دستاوردهای معنوی است که این استان را برای همیشه در تاریخ بشری یکه تاز می کند .

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان رتبه اول تولیدات غذایی کشور را  دارد، افزود: امروز شاهد شکوفایی استان در عرصه های مختلف بین المللی هستیم . کیوی مازندران به کشورهای هند، روسیه، چین و برخی از کشورهای عربی صادر می شود و همچنین در حال ارتقاء مرکبات هستیم.

حسینی پور با تاکید براینکه دوسوم تولید خاویار کشور مربوط به مازندران است، گفت: خاویار مازندران به عنوان برترین خاویار دنیا به کشورهای آمریکا، اروپا، روسیه ارسال می شود. در 14 محصول کشاورزی مقام اول کشور را استان مازندران دارد که با تلاش شبانه روزی مردم این استان به دست آمده است.

وی با بیان اینکه مازندران اولین شهر مقصد گردشگری است ، تصریح کرد: نوروز امسال 20 میلیون مسافر به استان مازندران سفر کردند که نشان می دهد این استان امن ترین مکان برای مقصد گردشگری مسافران بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندرانی ها همیشه  در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره افتخار آفرینی کرده اند، افزود: باید تلاش کنیم تا هویت و این تاریخ  برای همیشه حفظ و به نسل آینده منتقل شود .

حسینی پور با تاکید براینکه هفته مازندران به نمایش گذاشتن دستاوردهای این استان است، گفت: مسئولین باید راهی پیدا کنند تا تولیدات باعث ارتقای ثروت و معرفی محصولات استان در عرصه بین المللی شود .

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته مازندران هر شهرستانی وظیفه دارد تا با برپایی نمایشگاه و جشنواره ها فرهنگ بومی و محلی مناطق خود را به منصه ظهور برساند.

استاندار مازندران در پایان با تاکید براینکه امیدواریم سال آینده هفته مازندران نمود پیدا کند، گفت: با معرفی و شناساندن هر چه بهتر دستاوردها می توانیم  مردم کشور را به سمت نمایشگاه های این استان بکشانیم نباید تنها به حرف بسنده کنیم بلکه باید دستاوردها را به سمع و بصر مردم برسانیم.

نمایشگاه توانمندی ها وتوسعه استان مازندران از امروز تا  15 آبان ماه از ساعت 4 تا 9 شب در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر برای بازدید عموم دایر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار