کارخانه حریر راه نجات ترافیک سنگین در قائمشهر/ ایجاد فضای سبز 12 هزار متری توسط شهرداری قائمشهر\

کارخانه حریر راه نجات ترافیک سنگین در قائمشهر/ ایجاد فضای سبز 12 هزار متری توسط شهرداری قائمشهر

  • کد خبر: 2111102653
  • چاپ
  • انتشار: 08 آبان 1401 - 09:51

بخشی از زمین کارخانه حریر توسط شهرداری قائشهر به فضای سبز و پارک جهت رفاه مردم این شهرستان تبدیل می شود.

 خبرنگار: سامان سوهانیان

به گزارش استناد نیوز، کارخانه حریر قائمشهر در فضایی به مساحت بیش از 6 هکتار در گذشته به صورت صنعتی و دستمال کاغذی حریر فعالیت می کرد اما چندین سال است که به شهرک صعنتی سنگتاب انتقال یافته و زمین این کارخانه هم در بلاتکلیفی به سر می برد.

شهرداری قائمشهر با حمایت شورای شهر برای رفاه مردم این شهر برنامه های ویژه ای برای کارخانه حریر این شهرستان دارد.

شهردار قائمشهر روز یک شنبه درباره این پروژه به خبرنگار استناد نیوز گفت: درصدد بودیم تا در بازنگری طرح جامع این زمین را تبدیل به نحو احسن کنیم.

کاظم علیپور ادامه داد: با مالکین این زمین که صندوق بازنشستگان کشوری بودند صحبت کردیم. همچنین جلسات مختلفی را با حضور نمایندگان آنان برگزار کردیم .به نظرم یکی از مهم ترین اتفاقات در دوره ششم شورای شهر، تغییر کاربری زمین کارخانه حریر بوده است که رخ داد.

*خیابان 24 متری از خیابان آیت الله صالحی مازندرانی به سمت کمربند غربی

شهردار قائمشهر با درایت و پشتکار این پروژه عظیم را در جهت رفاه اهالی منطقه خیابان تهران در حال پیگیری است. طبق صحبت های علیپور با سایت استناد نیور، با مالکین صحبت شده تا یک خیابان 24 متری از خیابان آیت الله صالحی مازندرانی به سمت کمربندی غربی باز شود که آنان هم با این طرح موافقت کردند. در این پروژه بحث استراتژیک آن منطقه ، پروژه شهید مهدوی که نیازمند یک خیابان جایگزین بوده و همچنین پدافند غیر عامل در نظر گرفته شده است.

 *پیش بینی فضای سبز 12 هزار متری

به گفته شهردار قائمشهر قدرالسهم شهرداری از کارخانه حریر 15 هزار متر زمین برای ایجاد فضای سبز و پارک و همچنین هفت هزار و 250 متر برای خیابان 24 متری بوده است که محقق شد.

علیپور با بیان اینکه ایجاد فضای سبز در کمیته فنی و شورای شهر مصوب شده که با تحقق این مهم به گسترش این فضا در شهر قائمشهر اضافه خواهد شد، افزود: در این طرح حدود 12 هزار متر برای ایجاد فضای سبز و پارک و همچنین سه هزار متر برای فضای اداری و خدماتی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در شورای شهر و کمیته فنی این موضوع مطرح و به تصویب رسیده است، گفت: ان شاالله اگر در کمیسیون ماده 5 بتوانیم مصوبه تغییر کاربری زمین را بگیریم براساس این مصوبه می توانیم در 22 بهمن ماه کلنگ اجرایی پارک فضای سبز را به زمین بزنیم.

شهردار قائمشهر در پایان، گفت: قدرالسهم کارخانه حریر برای مجموعه صندوق بازنشستگان کشوری هم حدود 22 هزار متر مربع تفکیک زمین با کاربری مسکونی، حدود 7 هزار و 700 متر کاربری گردشگری و تجاری و تقریبا پنج هزار متر هم معابر داخلی بوده که پیش بینی شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار