صدور مجوز گردشگری کشاورزی به باغداران بهشهری فراهم شد\

صدور مجوز گردشگری کشاورزی به باغداران بهشهری فراهم شد

  • کد خبر: 2111102632
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1401 - 08:50

معاون گردشگری مازندران از فراهم شدن امکان صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای باغداران متقاضی انار بهشهر خبر داد


به گزارش روز سه شنبه استناد نیوز و به نقل از صدا و سیما، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه افتتاح جشنواره انار بهشهر گفت: جشنواره‌ای که امروز به همت دستگاه‌های اجرایی ذی ربط همچون گردشگری و کشاورزی در حال برگزاری است توانست آن ظرفیت لازم را در حوزه گردشگری کشاورزی به نمایش بگذارد.
مهران حسنی مهمترین موضوعی که در حوزه گردشگری در بحث رویداد باید به آن توجه داشت برنامه ریزی بر مبنای تولید سفر عنوان کرد و افزود: رویداد‌ها می‌توانند موجب حضور گردشگران استانی و کشوری، فروش محصولات بدون واسطه‌گری و همچنین درآمدزایی برای دیگر صنوف شود که به نوعی موجب انتفاع تاسیسات گردشگری و جوامع محلی می‌شود.
اوگفت: برنامه‌ریزی سال‌های آینده با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری برای اجرای تور‌ها در سطح استانی و کشوری صورت گیرد.
معاون گردشگری مازندران ادامه داد: خود محصول انار و فراورده‌های آن به‌عنوان این رویداد مهم به نمایش گذاشته شده می‌توان این حرکت را با همکاری جهاد کشاورزی به سمت گردشگری کشاورزی برد و باغدارانی که دارای باغات انار هستند مجوز بگیرند تا در فصل برداشت گردشگران خود بتوانند انار بچینند.
حسنی با بیان اینکه از مزیت‌های خوب یک جشنواره است که بتواند در تقویم جشنواره‌ای قرار گیرد، افزود:برگزاری جشنواره انار اشرف در ایام و مکان خاص موجب آن شد که در لیست تقویم گردشگری کشور ثبت شود.
جشنواره انار بهشهر که از یکم آبان ماه جاری افتتاح شده است تا ششم آبان ماه در غار هوتو بهشهر در حال برگزاری است.
در این جشنواره ۶ استان کشور با محصولات متنوع شرکت کردند و محصولات خود را برای فروش به نمایش گذاشته‌اند.
پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن انار از ۱۸۰۰ هکتار از انارستان‌های مازندران برداشت شود که ۲۰ درصد بیشتر از پارسال است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار