اجلاسیه کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها بهترین فرصت برای تبادل‌نظر و رفع معضلات شهرداری ها/ نیروگاه زباله سوز ساری 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد\
  • شهردار ساری ؛

اجلاسیه کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها بهترین فرصت برای تبادل‌نظر و رفع معضلات شهرداری ها/ نیروگاه زباله سوز ساری 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر: 2111102624
  • چاپ
  • انتشار: 30 مهر 1401 - 11:31

شهردار ساری گفت: نشست و همایش روسای کمیسیون عمران و شهرسازی مراکز استان و کلان‌شهرها با حضور متخصصان و تصمیم‌سازان این بخش در پارلمان شهری بهترین فرصت برای تبادل‌نظر و به چالش کشیدن معضلات مجموعه مدیریت شهری است.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، جواد طالبی شهردار ساری در سومین اجلاس کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری در مجتمع رفاهی بهزیستی مازندران برگزار شد ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه یاد و نام شهدای صدر اسلام، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت و امنیت را گرامی داشت و گفت: مفتخرم به نیابت از مردم فهیم و ولایی ساری مهد علویان، ایثار و شهادت و مهد مفاخر تاریخی و علمی میزبان این اجلاسیه مهم هستیم.

وی افزود: شهر ساری در مرکز دیار علویان به‌واسطه موهبت خدادادی از شمال به دریای خزر، از جنوب به جنگل‌های هیرکانی رشته‌کوه البرز، از غرب به شرق مسیر تردد زائران امام رضا (ع) از ویژگی‌های منحصربفرد برخوردار است و این امر سبب می‌شود تا سالانه میزبان گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور باشد.
شهردار ساری به قدمت دیرینه شهر ساری و برخورداری از بافت‌های تاریخی و قدیمی اشاره کرد و یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر ساری و مجموعه مدیریت شهری به‌منظور حفظ آثار باستانی، توجه به بافت کهن شهر و توسعه رونق گردشگری شهری اقدام به تأسیس و راه‌اندازی شهرداری بافت کهن و تاریخی شهر باهدف مرمت و احیاء حفظ میراث باستانی شهر نموده‌اند.
طالبی، از طراحی خیابان ایده آل در مرکز استان خبر داد و افزود: این خیابان با در نظر گرفتن معیارهای شهر الکترونیک و بهره‌مندی از فنّاوری روز از میدان ساعت تا میدان هلال‌احمر ساری راه‌اندازی شد.
شهردار ساری حفظ میراث تاریخی و توجه به مواهب طبیعی را امری ضروری دانست و ادامه داد: شهرداری ساری با تمرکز بر این موضوع ضمن الگو قرار دادن شعار شهر پاک تمام توان خود را به کار گرفته تا در مدیریت پسماند گام‌های اساسی بردارد.
وی به پروژه زیست‌محیطی نیروگاه زباله‌سوز در مرکز استان اشاره کرد و تشریح کرد: با پیگیری‌های متناوب اعضای محترم شورای اسلامی و تلاش دلسوزانه استاندار معزز و ولایی مازندران و همچنین قدوم پر خیروبرکت آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهور و بازدید میدانی از این پروژه و تأکید ایشان بر اتمام این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، میزان پیشرفت این پروژه از ۴۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش یافت.
طالبی اظهار امیدواری کرد که با توجه به‌شتاب روزافزون در عملیات اجرایی، امیدواریم این مطالبه مهم شهروندان تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره‌برداری برسد و تا اکو توریسم پاک شهری در ساری رقم بخورد.
وی در بخش دیگر از سخنانش به تحریم ظالمانه و اوضاع نامناسب اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم که به‌صورت کاملاً مستقیم بر میزان درآمد شهرداری‌ها تأثیرگذار است اشاره کرد.
طالبی افزود: چالش‌های اقتصادی و عدم نقدینگی از یک‌سو و رشد ۵۷ درصدی دستمزد کارگران و معضل پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه از سوی دیگر، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری را بر آن داشت تا جهت برون‌رفت از این مسیر پرالتهاب و به‌منظور خدمات‌رسانی بهینه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی را در شهرداری راه‌اندازی کنند.

شهردار ساری یادآور شد: با راه‌اندازی این سازمان قراردادهای مشارکتی خوبی منعقد و بسته‌های مشارکتی بسیاری جهت حضور سرمایه‌گذار با توجه به اقلیم طبیعی و موقعیت استراتژیک شهر ساری فراهم‌شده است.
طالبی، نشست و همایش روسای کمسیون عمران و شهرسازی مراکز استان و کلان‌شهرها با حضور متخصصان و تصمیم‌سازان این بخش در پارلمان شهری را بهترین فرصت برای تبادل‌نظر و به چالش کشیدن معضلات مجموعه مدیریت شهری دانست.
وی به مطالب ارائه‌شده در جلسه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر انتقاد از نظارت برساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در این جلسه توان شهرداری‌ها درگذشته حتی در طوفان هم بازدارنده در مقابل تخلفات ساختمانی قلمداد شد ولی امروز توان مقابله نه در برابر طوفان بلکه در مقابل نسیم را هم ندارد.

شهردار ساری همچنین این سؤالات را مطرح کرد؛ چرا شهرداری‌ها وابسته به تخلفات ساختمانی و تراکم فروشی شده‌اند؟ چرا میزان صدور پروانه ساختمانی چه به تعداد و چه به مساحت رو به کاهش است؟ چرا از سال ۱۳۶۳ که شهرداری‌ها خودگردان شدند تا امروز درآمد پایدار فقط در حرف بیان‌شده؟ چرا در بودجه سالیانه سهم بسیار زیادی از محل تخلف ساختمانی و عوارض ناشی از آن است؟
وی ادامه داد: چرا شهرداری‌ها به‌جای دغدغه فقدان پروژه بزرگ عمرانی دغدغه پرداخت حقوق ماهیانه دارند؟ آیا از زمان دوره اول شوراها تا شروع به کار شورای ششم نظارتی بر عملکرد آن‌ها شد؟ شورای ششم میراث دار چه شرایطی است؟ آیا افزایش یک‌درصدی سهم ارزش‌افزوده تأثیری در هزینه‌های سرسام‌آور شهرداری‌ها دارد؟ آیا جمعیت روز و شب در مراکز استان‌ها و تهران باهم برابرند؟
شهردار ساری ابراز امیدواری کرد که خروجی این اجلاسیه علاوه بر موارد مطروحه، اصلاح تبصره‌های ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، قانون نظام‌ صنفی، قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی، عدم اعطای پروانه به زمین‌های فاقد سند باشد.
وی متذکر شد: روزانه بسیاری از هم‌وطنان از سایر شهرها برای اشتغال و پیگیری امور به مراکز استان‌ها و مرکز کشور می‌روند و شهرداری‌ها برای ارائه خدمات جهت معضلات ترافیک، پسماند، آسفالت، هزینه‌های بسیار هنگفتی در این بخش متحمل می‌شوند.
طالبی بابیان اینکه در چنین شرایطی اعضای شورای اسلامی شهر ساری همانند برادران خود در لشگر ۲۵ کربلا ایثار کردند و با در دست گرفتن آبروی خود پای در میدان سخت مدیریت شهری نهادند و شهرداری را که علی‌رغم داشتن ۹۳۹ پست سازمانی مصوب از وزارت کشور بیش از ۵ هزار نیروی انسانی دارد و بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی بدهی داشته تحویل گرفته‌اند؛ به‌رسم حق‌شناسی قدردانی می‌کنم.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار