گلخانه های کشور باید به 100 هزار هکتار افزایش یابد\
  • وزیر جهاد کشاورزی؛

گلخانه های کشور باید به 100 هزار هکتار افزایش یابد

  • کد خبر: 2111102617
  • چاپ
  • انتشار: 28 مهر 1401 - 12:22

وزیر جهاد کشاورزی، گفت: گلخانه های کشور به منظور بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب باید از 25 هزار هکتار فعلی به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.


به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز و به نقل از مهر، سید جواد ساداتی نژاد صبح پنجشنبه در مراسم گردهمایی معاونان باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر واگذاری امور به بخش‌های غیردولتی از اتاق اصناف کشاورزی به عنوان مشاور جهاد کشاورزی یاد کرد و افزود: مازندران قلب تپنده کشاورزی ایران است.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف کشاورزی ایران عضو شورای قیمت گذاری است، گفت: در تمام شهرستان‌های کشور اتاق اصناف باید نقش خود را ایفا کند و همچنین برای این اتاق در شهرستان‌ها جایگاه ایجاد کنیم.
وی با تاکید براین که اتاق اصناف بازوی مهمی برای بازرسی دارد، گفت: این اتاق می‌تواند مجموعه متخلف را پلمب و تعطیل کند وباید به سمتی برویم که تمام فروشگاه‌ها و بنگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی، مجوزها را از اتاق اصناف دریافت کنند.
ساداتی نژاد یادآور شد: هرگونه تخلفی در حوزه کشاورزی صورت گیرد توسط بدنه کشاورزی و مردم با آن برخورد می شود.
وزیر جهاد کشاورزی با عنوان اینکه ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه باید ایجاد کنیم، گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار هکتار ایجاد شد و توسعه آن از جمله اولویت‌های دولت است.
وی اجرای طرح‌های گلخانه‌ای، راه اندازی نهضت گلخانه سازی را ضروری دانست و گفت: ما به صنایع سازی نیاز داریم و باید به سراغ سایر بخش‌ها برای آوردن سرمایه در این حوزه برویم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی داده نشده است، گفت: این بخش ۱۱.۷ درصد در تولید ناخالص داخلی نقش دارد و باید به اندازه آن در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری صورت گیرد و تاکنون چنین سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر توسعه باغات در اراضی شیبدار آن را در استان‌های غربی اهمیت دانست و درباره زراعت گفت: الگوی کشت بعد از نیم قرن در کشور شروع شد.
وی با بیان اینکه الگوی کشت کار فرا دستگاهی و فراقوه ای است، گفت: استانداران در استان رئیس کارگروه الگوی کشت است و اولین کارگروه استانی در مازندران تشکیل می‌شود.
ساداتی نژاد کشت قراردادی را از برنامه‌های دولت ذکر کرد و گفت: کشت قراردادی گندم نیز آغاز می‌شود و ۱۵ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی قراردادی اعتبار گذاشته شد و نرم افزار کشت قراردادی رونمایی می‌شود و گندمکاران ریالی برای بیمه و بذر و کود پرداخت نمی‌کنند.
وی از کشاورزی قراردادی به عنوان مدرن ترین ابزار شناخته شده در دنیا یاد کرد که به تولید و کشاورز کمک می‌کند.
ساداتی نژاد در پایان با اشاره به زهکشی اراضی در مازندران گفت: اگر طرح زهکشی اراضی در این استان انجام شود در بخش‌های زیادی به مرز خودکفایی می رسیم و همچنین در برنج، کلزا و غیره به خودکفایی می رسیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار