آزمایش بالینی واکسن‌ ویروس ابولا به زودی در اوگاندا آغاز می‌شود\
  • سازمان بهداشت جهانی؛

آزمایش بالینی واکسن‌ ویروس ابولا به زودی در اوگاندا آغاز می‌شود

  • کد خبر: 2111102579
  • چاپ
  • انتشار: 21 مهر 1401 - 08:55

تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که آزمایش‌های بالینی واکسن‌ ویروس ابولا در چند هفته آینده در اوگاندا آغاز می‌شود.


به گزارش روز پنج شنبه استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، تدروس رئیس سازمان بهداشت جهانی چهارشنبه‌شب در نشست وزرای منطقه‌ای در مورد واکنش اضطراری به بحران گفت: متأسفانه واکسن‌های ابولا که در کنترل شیوع‌ اخیر در جمهوری دموکراتیک کنگو بسیار مؤثر بودند در برابر نوع ویروس ابولا که عامل شیوع فعلی در اوگاندا است مؤثر نیستند.
تدروس افزود: چندین واکسن در مراحل مختلف تولید علیه این ویروس (ابولا اوگاندا) هستند که آزمایشات بالینی دو مورد از آنها را می‌توان در هفته‌های آینده در اوگاندا آغاز کرد و منتظر تاییدیه‌های قانونی دولت اوگاندا شد.
شیوع نوع ویروس ابولا اوگاندا برای اولین بار در ۲۰ سپتامبر در ناحیه مرکزی اوگاندا در موبنده گزارش شد و این ویروس در چهار منطقه دیگر نیز مشاهده شده است.
تدروس به خبرنگاران گفت: تمرکز اصلی ما در حال حاضر حمایت از دولت اوگاندا برای کنترل و مهار سریع این شیوع و جلوگیری از گسترش آن به مناطق و کشورهای همسایه است.
ابولا یک ویروس اغلب کشنده است که نام آن از رودخانه‌ای در جمهوری دموکراتیک کنگو گرفته شده است، جایی که در سال ۱۹۷۶ کشف شد.
شیوع این ویروس با علائم شایع تب، استفراغ، خونریزی و اسهال است، مهار شیوع بیماری به خصوص در محیط های شهری دشوار است.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار