توسعه و تکمیل کتابخانه شهید کشوری 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ آغاز طرح ساعتی فوق العاده با کتاب در مدارس سیمرغ\

توسعه و تکمیل کتابخانه شهید کشوری 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ آغاز طرح ساعتی فوق العاده با کتاب در مدارس سیمرغ

  • کد خبر: 2111102576
  • چاپ
  • انتشار: 20 مهر 1401 - 09:11

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه توسعه و تکمیل کتابخانه عمومی شهید کشوری 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امیدواریم با حمایت خیرین و اعتبارات دولتی بتوانیم هر چه زودتر این طرح را به سرانجام برسانیم.

 

مصطفی فضلی قادیکلائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه توسعه و تکمیل کتابخانه عمومی شهید کشوری حدود یازده سال قبل آغاز شد، افزود: به دلایلی به ویژه نبود اعبتار باعث شد تا این طرح هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کتابخانه عمومی تنها رکن فرهنگی شهرستان است، گفت: باتوجه به نبود سینما و سالن آمفی تئاتر در سطح این شهرستان اگر طرح توسعه و تکمیل کتابخانه عمومی شهید کشوری هر چه زودتر به بهره برداری برسد می توانیم شاهد فضای کتابخوانی و همچنین تسهیل دسترسی شهروندان به منابع کتابخوانی باشیم.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان سیمرغ در خصوص واریز نیم درصد از درآمد شهرداری به حساب کتابخانه، افزود: شهرداری کیاکلا با توجه به بضاعت خود ماهانه نسبت به پرداخت نیم درصد درآمد خود به این کتابخانه اقدام می کند.

برگزاری طرح ساعتی فوق العاده با کتاب

فضلی ادامه داد: همزمان با بازگشائی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید در راستای ارتباط موثرتر دانش آموزان با کتاب؛ " طرح ساعتی فوق العاده با کتاب" در مدارس سطح این شهرستان آغاز شد.

وی بیان کرد: طرح ساعتی فوق العاده با کتاب برای آشنایی دانش آموزان از طریق مدرسه با فعالیت های کتابخانه بوده که به صورت هفتگی و یک ساعت در روز، فعالیت های کتاب محور همچون قصه گویی، معرفی کتاب و موارد متنوع فرهنگی کتاب محوری در مدارس انجام می شود.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان سیمرغ هدف از اجرای این طرح را ترویج کتاب و کتابخوانی و ترغیب دانش آموزان علاوه بر کتاب های درسی به مطالعه غیر درسی اعلام کرد و گفت: همچنین این طرح به منظور آشنایی دانش آموزان با فضای کتابخانه است که علاوه بر فن بیان در روابط اجتماعی بالای دانش آموزان هم تاثیر گذار است.

فضلی در پایان با اعلام اینکه در سطح این شهرستان یک کتابخانه وجود دارد، گفت: بیش از 15 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار