پیش بینی تولید 3 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر\

پیش بینی تولید 3 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر

  • کد خبر: 2111102565
  • چاپ
  • انتشار: 17 مهر 1401 - 12:50

مدیر کل شیلات مازندران، گفت: پیش بینی می کنیم اگر تمام شرایط به ویژه آب و هوا و جریانات دریایی مهیا باشد حدود 3 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در سبد صیادان قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش استناد نیوز، قاسم کریم زاده روز یک شنبه با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران برای منطقه میانکاله بهشهر از امروز آغاز شده است، افزود: فصل صید ماهیان استخوانی برای سایر مناطق هم از 22 مهرماه آغاز می شود.

وی با اعلام اینکه در سال جاری حدود 4 هزار نفر صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی مشغول صید و صیادی می شوند، گفت: فصل صید ماهی تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه پیش بینی می کنیم اگر تمام شرایط به ویژه آب و هوا و جریانات دریایی مهیا باشد حدود 3 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در سبد صیادان قرار خواهد گرفت، افزود: به طور کلی در دریای خزر حدود 15 تا 23 گونه اقتصادی وجود دارد که گونه های غالب صید ما ماهی سفید، کپور و کفال هستند.

کریم زاده با اشاره به اینکه این اداره سالانه حدود 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور و خاویار تولید و در رودخانه های مهم شیلاتی جهت حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر رهاسازی می کند، گفت: امسال حدود 100 میلیارد تومان تسهیلات برای جامعه صیادی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل شیلات مازندران در پایان میزان سوخت یارانه ای برای هر شرکت تعاونی را حدود 2 هزار و 400 لیتر اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار