مازندران رتبه دوم جمعیت سالمندی کشور را دارد/فعالیت چهار مرکز شبانه روزی سالمندان\

مازندران رتبه دوم جمعیت سالمندی کشور را دارد/فعالیت چهار مرکز شبانه روزی سالمندان

  • کد خبر: 2111102527
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1401 - 18:01

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه چهار مرکز شبانه روزی سالمندان در سطح استان وجود دارد، گفت: افرادی در این مرکزها نگهداری می شوند که خانواده ها نتوانند از آن ها مراقبت کنند یا مجهول الهویه باشند و با حکم دستگاه قضا به ما سپرده می شوند.


به گزارش استناد نیوز، دکتر فریبا بریمانی روز شنبه به مناسبت روز سالمند با بیان اینکه 15 مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان در سطح استان داریم، افزود: در این مراکز به حدود 770 نفر خدماتی از جمله پک بسته خدماتی و آموزشی به آنان و خانواده هایشان ارائه می شود.
وی با اعلام اینکه نگهداری سالمند در خانه و خانواده از رویکردهای مهم و اصلی این سازمان برای خدمات رسانی به این قشر است، گفت: برای این افراد ویزیت و توانبخشی در منزل انجام می شود و همچنین به منظور تردد راحت سالمندان فضا سازی مناسب فیزیکی هم انجام می شود.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۲۹ مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان در استان مازندران وجود دارد، افزود: مراکز شبانه روزی بعنوان خانه گروه هدف تلقی می شود و خدمات توانبخشی و مراقبتی در مراکز شبانه روزی بصورت تخصصی و براساس دستورالعمل‌های مربوطه با بهره گیری از تجهیزات و فضا‌های مورد نیاز و نیروی انسانی متخصص، متناسب با نیاز‌های گروه هدف ارائه می شود.
بریمانی در پایان با اشاره به اینکه بر اساس آمار بیش از ۱۳ درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: استان مازندران رتبه دوم جمعیت سالمندی کشور را دارد که با توجه به این مسئله باید برنامه ریزی مدون در راستای ارائه خدمات ویژه به سالمندان جهت دستیابی به اهداف برنامه ششم صورت گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار