اوکراین در جنگ با روسیه از امنیت اتحادیه اروپا دفاع می کند\

اوکراین در جنگ با روسیه از امنیت اتحادیه اروپا دفاع می کند

  • کد خبر: 2111102452
  • چاپ
  • انتشار: 21 شهریور 1401 - 11:07

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که اوکراین در جنگ با روسیه از امنیت اتحادیه اروپا دفاع می‌کند.

به گزارش استناد نیوز ، لامبرشت در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفت که حمایت نظامی از کی‌یف در مقابل تهاجم روسیه تا جاییکه زمان ببرد، ادامه خواهد داشت. وزیر دفاع آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد که موفقیت‌های اخیر نظامی ممکن است پایان جنگ را تسریع ببخشد. 

وی معتقد است که آلمان باید از اشتباه‌های گذشته درس بگیرد و یک استراتژی امنیت ملی که تاکید بیشتری بر نیازهای نظامی دارد را اتخاذ نماید. اظهارات لامبرشت در حالی است که او امروز دوشنبه یک سخنرانی کلیدی را در اینباره در برلین انجام می‌دهد.

وزیر دفاع آلمان ادامه داد: از ارزش‌ها، دموکراسی و امنیت ما در اوکراین دفاع می‌شود زیرا شاهد هستیم که ولادیمیر پوتین (رییس جمهوری روسیه) یک راهبرد برای گسترش ترس دارد.

این اظهار نظر لامبرشت یادآور سخنان معروف پیتر اشتروک وزیر دفاع اسبق آلمان است که با اعلام "از امنیت آلمان همچنین در هندوکش دفاع می‌شود" از دخالت نظامی برلین در افغانستان در سال ۲۰۰۲ دفاع کرد.

این سیاستمدار عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان با اشاره به راهبرد روسیه در قبال اروپا تاکید کرد که این مساله عواقب مستقیم برای اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دارد و باید به این پیامدها در غرب اروپا پی برده شود. 

وی تصریح کرد: زمانیکه من با همکارانم در طرف شرقی صحبت می‌کنم، احساس می‌کنم آنها به صورت متفاوت‌تری به این تهاجم و جنگ نسبت به ما در برلین و پاریس واکنش نشان می‌دهند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار