نقش بارز تعاونی ها در حوزه اقتصاد کشور\

نقش بارز تعاونی ها در حوزه اقتصاد کشور

  • کد خبر: 2111102451
  • چاپ
  • انتشار: 21 شهریور 1401 - 10:39

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه بخش تعاون باید جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند، گفت: با توجه به مشکلات کشور ، تعاون می‌تواند در کنار بخش دولتی و خصوصی کمک قابل توجه ای به حوزه اقتصادداشته باشد.

خبرنگار- سمیه ابوالحسنی 

به گزارش استناد  نیوز  ، علی باقری با بیان اینکه بسیاری از تعهد ها در حوزه تعاون عملی نشده است، افزود: ۳۰ درصد پروژه های دولتی می بایست در اختیار تعاونی ها قرار می گرفت اما این مورد نیز در کشور عملی نشده است .

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر توجه به تعاونی ها تاکید دارند و با توجه به تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی ، مردم باید از نقدینگی خود در قالب تعاونی ها استفاده کنند.

مدیر کل تعاون مازندران تعداد تعاونی های استان را ۱۴ هزارو ۳۰۰ تعاونی بیان کردو گفت: از این تعداد بیش از ۷ هزار تعاونی فعال هستند و مازندران از حیث تشکیل تعاونی ها بعد استان تهران در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

 رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جویبار با اعلام اینکه ۲۳۸ شرکت تعاونی در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: ۷۶ تعاونی در حوزه کشاورزی ؛ ۸۷ تعاونی در حوزه صنعت و ۷۵ تعاونی در بخش خدمات فعالیت می کنند.

علی اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه تعاونی ها بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است،اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۶ تعاونی جدید در شهرستان جویبار راه اندازی شده است وبنا داریم تعاونی های راکد را دوباره احیاء و به مدار فعالیت برگردانیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار