یک حلقه چاه در روستای هردرود قائمشهر به بهره برداری رسید\

یک حلقه چاه در روستای هردرود قائمشهر به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111102437
  • چاپ
  • انتشار: 07 شهریور 1401 - 10:13

در ششمین روز از هفته دولت و در روز دوشنبه یک حلقه چاه و خط انتقال برای افزایش منابع آبی شهرستان قائمشهر با حضور قائم مقام آبفا مازندران، مدیر امور آبفا قائمشهر، فرماندار قائمشهر و مسئولین شهرستانی در روستای هردرود این شهرستان به بهره برداری رسید.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، مدیر امور آبفا قائمشهر در آئین بهره برداری با بیان اینکه به منظور افزایش ظرفیت و میزان آبدهی این مجتمع، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی 20 لیتر در ثانیه و اجرای خط انتقال به طول 2 کیلومتر در روستای هردرود انجام شد، گفت: این طرح با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دکتر مصطفی زمانی افزود: با بهره برداری از این طرح پنج هزار خانوار تحت پوشش این مجتمع از مزایای آن برخوردار شدند.

وی هدف اصلی بهره برداری از حفر و تجهیز چاه در روستای هردرود را پدافند غیرعامل و کمک در مواقع اضطراری اعلام کرد.

مدیر امور آبفا قائمشهر با بیان اینکه با یکپارچه سازی آب و فاضلاب روستایی به شهری این امکان برای ما مهیا شد تا بتوانیم این چاه را در آینده ای نزدیک به منطقه کوچکسرا شهرستان قائمشهر متصل کنیم، افزود: ایستگاه آبرسانی چاه روستای هردرود حتی این قابلیت را دارد تا در مواقع اضطراری و کمبود آب، روستاهای المشیر و افراپل را هم تحت پوشش قرار دهد.

زمانی در پایان با اعلام اینکه اجرای  طرح آبرسانی برداشت از کف مخزن ۲۵ هزار متر مکعبی در قائمشهر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، گفت: همچنین عملیات اجرایی طرح تعویض خطوط آبرسانی با برآورد 150 کیلومتر در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

فرماندار شهرستان قائمشهر نیز درسخنانی با اشاره به مشکل کمبود آب در تمامی کشورها بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب توسط مشترکین تاکید کرد.

جواد مولایی از اهتمام و تلاش مدیران آبفا در پیگیری و اجرای این طرح قدردانی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار