افتتاح طرح اجرای خط انتقال آب شرب از بهنمیر به بخش گیلخواران جویبار\

افتتاح طرح اجرای خط انتقال آب شرب از بهنمیر به بخش گیلخواران جویبار

  • کد خبر: 2111102427
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1401 - 15:44

در پنجمین روز از هفته دولت با حضور مدیر عامل آب وفاضلاب استان مازندران، امام جمعه ،‌مدیر آبفای جویبار و روسای ادارات شهرستان طرح اجرای خط انتقال آب شرب از بهنمیر به گیلخواران در روستای دونچال به بهره برداری رسید .


به گزارش استناد نیوز، مدیر عامل آب و فاضلاب استان مازندران در این مراسم با اعلام اینکه شهرستان جویبار فاقد منابع آب های زیر زمینی شرب و بهداشتی است، گفت: از سالیان گذشته آب شرب این شهرستان از شهرستانها و مرز جغرافیایی دیگر انتقال داده می شد.
بهزاد برارزاده با بیان اینکه با افزایش جمعیت،‌رشد صنایع ،رشد بهداشت عمومی و کاهش منابع آبی ، کمبود آب شرب در این شهرستان به یک ‌چالش تبدیل شده است، افزود: با افتتاح این طرح مشکل کمبود آب شرب ۱۶ روستای بخش گیلخواران مرتفع شد.
وی خاطر نشان کرد: با حفر یک حلقه چاه در مجتمع آبرسانی بین سیمرغ و قائمشهر و حفر یک حلقه چاه دیگر تا یکی دوماه آینده مشکل آب شرب این منطقه تا حدود زیادی برطرف می شود.
برارزاده با اعلام اینکه از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه استان حدود پنج هزار و۳۰۰ کیلومتر آن فرسوده است ، گفت: متاسفانه با کمبود اعتبار مواجه هستیم و برای اصلاح شبکه های فرسوده استان به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
در ادامه مدیر آبفای شهرستان جویبار با بیان اینکه اجرای فاز یک خط انتقال پلی اتیلن ۳۱۵ میلیمتری از بهنمیر به گیلخواران به طول ۷ کیلومتر انجام شده است، گفت: این طرح از سال ۱۴۰۰ آغاز و امسال در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.
پیمان ابراهیمی هزینه اجرایی این طرح را بیش از یکصد میلیارد ریال بیان کرد و افزود: ۱۶ روستای بخش گیلخواران با ۳۶۰۰خانوار از اجرای این طرح بهره مند شدند.
وی خاطر نشان کرد: فازهای بعدی این طرح همچون مخازن ذخیره آب،‌ایستگاه پمپاژ و اصلاح شبکه در دست مطالعه قرار دارد.
مدیر آبفای جویبار با اشاره به اینکه در اولین روز از هفته دولت ساختمان اداری در مدت زمان ۵ ماه به بهره برداری رسید، اظهار داشت: ساختمان اداری آب و فاضلاب شهرستان جویبار در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و زیر بنای ۴۵۳متر مربع و با هزینه ۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
امام جمعه جویبار در این مراسم مهمترین مشکل شهرستان را مسئله آب دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در سفر استاندار مازندران به شهرستان مورد بررسی قرارگرفت مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی است .
حجت الاسلام محمد تقی نادعلی زاده با قدردانی از پیگیری های استاندار ولایی در خصوص مشکلات شهرستان افزود: ما سالهاست با مشکل آب شرب مواجه هستیم و امیدواریم با همت مسئولین این مسئله مرتفع شود.
وی در پایان گفت:با حل مشکل آب وضعیت کشاورزی نیز در شهرستان بهتر خواهد شد.

آب

آب



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار