۶ طرح جهاد در قائمشهر به بهره برداری رسید\

۶ طرح جهاد در قائمشهر به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111102423
  • چاپ
  • انتشار: 05 شهریور 1401 - 17:25

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت ۶ طرح لاینینگ کانال انتقال آب و کانال مستطیلی به بهره برداری رسیده است، گفت اجرای پروژه لاینینگ و کانال انتقال آب به طول ۲ کیلومتر و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

خبرنگار : مونا معینی 

به گزارش استناد نیوز، علی درویش نیا در آئین بهره برداری از طرح های جهاد که به صورت نمادین در روستای پایین رستم کلا برگزار شد، افزود: اجرای لاینینگ کانال انتقال آب و احداث کانال مستطیلی به طول ۵۰۰ متر و هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان به بهره برداری رسید.

وی مساحت اراضی تجهیز شده را ۳۵ هکتار اعلام کرد و گفت : با اجرای این طرح برای ۹۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر مهم ترین مزیت برای لاینینگ کانال انتقال آب را کاهش هدر رفت آب و هزینه اعلام کرد.

درویش نیا با بیان اینکه در سال ۹۴ تجهیز و نوسازی در سطح ۳۵ هکتار از اراضی سطح این شهرستان انجام شده است، افزود: همچنین در سال ۹۵ لاینینگ کانال آب به طول ۲.۵ کیلومتر و اعتبار ۱۸۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

به گفته وی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از اراضی شالیزاری سطح این شهرستان نیاز به لاینینگ دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در سال گذشته لایروبی انهار در سطح ۵.۵ هکتار از اراصی سطح این شهرستان انجام شده است، افزود: لایروبی انهار با اعتباری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیون ریال انجام شده است .

وی بابیان اینکه اجرای پروژه حفر و تجهیز چاه کشاورزی هم در سطح ۴ روستا و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است، گفت: همچنین پروژه تجهیز و نوسازی اراضی در سطح ۲۵ هکتار و هزینه ای بالغ بر ۱۵۰۰۰ میلیون ریال در سطح این شهرستان انجام شده است .

درویش نیا از اجرای پروژه لوله گذاری خط انتقال آب به طول ۱۳۰ متر و هزینه ۲۵۰۰ میلیون ریال در سطح این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در پایان با اعلام اینکه ۲۹ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی برای خرید ادوات کشاورزی به بانک عامل معرفی شدند، گفت: به این تعداد افراد ۶۵۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

هفته دولت جهاد کشاورزی قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار