935 طرح عمرانی و اقتصادی در مازندران افتتاح شد\
  • با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛

935 طرح عمرانی و اقتصادی در مازندران افتتاح شد

  • کد خبر: 2111102416
  • چاپ
  • انتشار: 03 شهریور 1401 - 21:56

همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته دولت؛ ۹۳۵ طرح عمرانی و اقتصادی مازندران با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بابلسر به بهره‌برداری رسید. ‎


به گزارش استناد نیوز، با افتتاح این طرح ها که چهارهزار و ۴۷۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است ،برای یک هزار و ۵۳۹ نفر شغل ایجاد شد.
طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران با حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای بابل ،امیرکلا ، هادی‌شهر ، بابلسر با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از شاخص ترین طرح هفته دولت در استان است که با حضور مخبر در مازندران به بهره برداری رسید. این طرح یکهزار لیتر بر ثانیه انتقال آب دارد و امکانات تعبیه شده در آن شامل تصفیه خانه و خطوط انتقال آب و مخازن ذخیره آب است.
یکی از ابر مشکلات مازندران و از مطالبات جدی مردم استان تأمین آب شرب و کشاورزی است که افتتاح این طرح می‌تواند تنش آب شرب بابل و بابلسر را به عنوان بزرگترین شهرهای مرکز و گردشگرپذیر استان مرتفع کند.
همچنین بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر از دیگر طرح های مهم در افتتاح همزمان از سوی معاون اول رئیس جمهور است که دولت مردمی سیزدهم علاوه بر تامین هزینه ۷۰ میلیارد تومانی بهسازی آن، برای واگذاری این ورزشگاه به نساجی پایین‌ترین مبلغ را به منظور حمایت از این باشگاه در نظر گرفته است. بنا به برخی داده‌های دریافت شده، مبلغ اجاره این ورزشگاه برای نساجی طی یک سال ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که تقریبا معادل اجاره ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان در یک مسابقه است.
ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که آشیانه اصلی نساجی محسوب می‌شود از مرداد سال گذشته برای تعویض چمن مصنوعی و کاشت چمن طبیعی به کارگاه عملیات عمرانی تبدیل شد و با وجود برخی وعده‌ها مبنی بر تکمیل تا پایان نیم‌فصل نخست، عملیات اجرای آن با کندی پیش رفت. تا این‌که ۲۰ اسفند پارسال رئیس‌جمهور همراه با اعضای هیئت دولت به مازندران سفر کرد و در نشست خبری پایان سفر، با انتقاد از خانه‌به‌دوشی نساجی، دستور داد که ورزشگاه خانگی این تیم حداکثر طی چهار ماه تکمیل شود. تأکیدی که سبب شد از چند روز بعد عملیات اجرایی مربوط به آماده‌سازی زمین برای کاشت چمن با سرعت بیشتری انجام شود.
سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز از اوایل فروردین امسال کارگروه ویژه اتمام عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی را تشکیل داد و با سپردن مسوولیت این کارگروه به احمد ثلاثی دستیار ویژه خود، این پروژه را وارد فاز جدیدی کرد. آماده‌سازی بستر ورزشگاه شهید وطنی برای کاشت بذر چمن با کیفیت نیمه نخست خرداد امسال پس از انجام فرآیندی طولانی به پایان رسید و در نهایت ۱۸ خرداد و با بذرپاشی نمادین توسط دستیار ویژه استاندار مازندران و مدیرکل ورزش و جوانان، کاشت مکانیزه بذر نیز انجام شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار