برخورد جدی با تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در بابل/عدم اتصال ۱۰۰ واحد نانوایی به دستگاه کارتخوان\

برخورد جدی با تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در بابل/عدم اتصال ۱۰۰ واحد نانوایی به دستگاه کارتخوان

  • کد خبر: 2111102387
  • چاپ
  • انتشار: 26 مرداد 1401 - 09:28

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل با تاکید بر تامین به موقع آرد نانوایی ها در سطح شهرستان بیان داشت؛ با تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در بابل برخورد جدی می شود. 

به گزارش استناد نیوز ، دکتر قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای آرد و نان شهرستان بابل در سالن فرمانداری، گفت: نانوایی ها برای تهیه آرد موظف به تماس نیستند، بلکه اداره غله باید طبق سهمیه بندی زمان اتمام آرد نانوایی ها را پیش بینی و شرکت توزیع کننده هم ۴ روز قبل از اتمام آرد نانوایی ها، نیازهای آنها را تامین کند. 

وی از نحوه توزیع آرد به عنوان مشکل عمده این حوزه نام برد و افزود: آرد در انبار وجود دارد اما چرا توزیع نمی شود، جای بحث دارد. در حالی که شرکت خلیج فارس به عنوان توزیع کننده آرد پذیرفته بود که سهمیه آرد نانوایی ها را در محل تحویل دهد و اگر در این فرایند مشکلی پیش بیاید، یقینا شرکت مربوطه باید پاسخگو باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل با انتقاد از عدم تعهد این شرکت نسبت به مصوبه جلسه قبل شورای آراد و نان که قرار بر آن شد تا ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه جدید به همراه ۱۵ نیرو برای توزیع آرد اضافه شود، بیان کرد: این امر هر چه زودتر باید عملی گردد.

عزیززاده گرجی در ادامه در بحث تفکیک عاملیت توزیع آرد یارانه ای با آرد غیر یارانه ای هم گفت: اصرار اداره کل غله مازندران بر اینکه این دو باید در یک انبار باشد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست و اگر این امر ظرف ده روز آینده انجام نگیرد از طریق ساز و کار قانونی پیش اقدام خواهیم کرد. 

نماینده عالی دولت در شهرستان سپس در بحث کیفیت نان بیان داشت: این موضوع به عنوان یکی از موضوعات اصلی باید بررسی شود زیرا عملکرد پایین کیفیت نان برخی واحدها سبب می شود تا شهروندان چند ساعت در واحدهایی که نان کیفی پخت می کنند، در صف بایستند.

فرماندار بابل در بخش دیگری از سخنانش با تخلف خواندن تعطیلی خودسرانه نانوایی ها، خاطرنشان کرد: کسی که مسئولیتی را پذیرفته باید در قبال مسئولیتش متعهد باشد و به مسئولان مربوطه تاکید می کنم حداکثر ظرفیت قانونی را برای نانوایی های متخلفی که دست به تعطیلی خودسرانه می زنند، اعمال کنند.

وی اضافه کرد: بحث اعمال کسری چانه اغماضی بود که در گذشته اتفاق افتاد اما اکنون با توجه به افزایش قیمت نان حتی ۱۰ گرم کسری قابل چشم پوشی نیست و نهایت جریمه باید در این خصوص اجرا شود.

فرماندار ویژه بابل از عدم اتصال ۱۰۰ واحد نانوایی به دستگاه کارتخوان خبر داد و با تاکید بر استقرار دستگاه کارتخوان در واحدهای مذکور، گفت: باید با پیگیری های لازم در اسرع وقت این مشکل حل گردد.

 وی در پایان از اعضای شورای آرد و نان شهرستان خواست تا فاصله ارسال پرونده از اداره صمت به تعزیرات را به حداقل برسانند.

 فرماندار بابل گفت: طبق گزارش بازرسین، طی ۲۵ روز یعنی از ۳۱ تیر ماه تا ۲۴ مردادماه سالجاری، یک هزار و ۹۳۳ بازدید از واحدهای نانوایی در چند نوبت شهرستان بابل توسط بازرسین انجام شد که طی آن ۱۰۴ پرونده تشکیل و به اداره تعزیرات تحویل گردید. 

نماینده عالی دولت همچنین اضافه نمود: طبق گزارش اداره صمت و تعزیرات، از ابتدای سال تاکنون ۲۱۹ پرونده در خصوص کم فروشی، تعطیلی خودسرانه، عدم نصب بنر و عدم رعایت نکات بهداشتی نانوایی های سطح شهرستان تشکیل شد که از این تعداد ۱۸۵ مورد رسیدگی، ۳۴ مورد گزارش به صمت و ۲۰ مورد هم در مرحله استعلام از اداره غله به نحوه تعطیلی است که برای متخلفین در مرحله اول جریمه ۴ میلیون تومانی، مرحله دوم جریمه ۸ میلیون تومانی و برای مرحله سوم جریمه ۲۰ میلیون تومانی تعیین خواهد شد.

دادستان شهرستان بابل در ادامه این جلسه با بیان اینکه قوه قضائیه همیشه در کنار مردم و برای حل مشکلات مردم می باشد، گفت؛ باید انجام کارها طوری اقدام شود که مردم احساس رضایت داشته باشند. 

حجت الاسلام ملاکریمی گفت؛ توزیع به موقع آرد به نانوایی ها از جمله مشکلاتی است که نانوایی ها گله مند هستند که شرکت توزیع کننده باید برای رفع این مشکل اقدام فوری انجام دهد. 

وی با اشاره به اینکه برخی از نانوایی ها خودسرانه اقدام به تعطیلی واحد خود می کنند، اظهار داشت؛ واحد نانوایی که 18 روز بدون دلیل اقدام به پخت نان نمی کنند صلاحیت پروانه فعالیت ندارد. 

گفتنی است در این جلسه از 10 نانوایی برتر در سطح شهرستان بابل تقدیر شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار