معاون اوقاف خوزستان بر ضرورت مدیریت مصرف برق مساجد تاکید کرد\

معاون اوقاف خوزستان بر ضرورت مدیریت مصرف برق مساجد تاکید کرد

  • کد خبر: 2111102315
  • چاپ
  • انتشار: 06 تیر 1401 - 11:29

معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان خوزستان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و حفظ پایداری شبکه برق برنامه های مدیریت مصرف در مساجد و اماکن مذهبی خوزستان همچون سالهای قبل اجرا می شود.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز در نشستی باحضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان و سخنگوی این شرکت انجام شد بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق حداکثری توسط متولیان مساجد و اماکن مذهبی جهت گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ در راستای پایداری شبکه تاکید شد.

حجه الاسلام والمسلمین روح الله عرفانی در این جلسه با اعلام آمادگی به منظور همکاری حداکثری در مدیریت مصرف برق گفت: ترویج سنتهای حسنه موضوعی مهم است که ریشه در فرهنگ ما دارد و در شرایطی که موج جدید گرما و ناترازی تولید و مصرف در کشور پیش آمده ضرورت دارد همه به هر میزان که می توانیم در حفظ منابع ملی و صیانت از انرژی برق برای رفاه حال مردم تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کشور ما اقلیم گرم و خشک دارد و در شرایطی که کاربرد برق در زندگی همه ما بسیار فراگیر شده ضرورت دارد بر اساس برنامه ریزی و توصیه های کارشناسان صنعت برق برای صرفه جویی حداکثری به منظور عبور از پیک بار ۱۴۰۱ اقدام نماییم.

عرفانی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در مساجد و اماکن متبرکه افزود: مجموعه اوقاف خوزستان تلاش دارد همچون گذشته با اجرای مدیریت مصرف برق در اماکن وابسته به خود به ویژه در فصل گرم تابستان صرفه جویی حداکثری داشته باشد و در این راستا اقدامات از سوی این اداره کل جهت کمک به کاهش مصرف برق مساجد و اماکن دینی در نظر گرفته شده است پس از پایان وقت نماز، مصارف خود را به حداقل ممکن تقلیل دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان تصریح کرد: برای اجرای برنامه های مدیریت مصرف متولیان مساجد و اماکن مذهبی ظرفیتهای بسیار خوبی دارند تا در زمان پیک بار، مصارف اماکن تحت نظر خود را به حداقل رسانده و یا از مدار خارج نمایند تا شاهد بروز اشکال در شبکه و کمبود برق برای مردم نباشیم.

در ادامه جلسه سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: تولید، انتقال و توزیع انرژی فرایند بسیارگران و پرهزینه ای است که مدیریت آن نیازمند حمایت همه اقشار جامعه می باشد تا اجرای برنامه های صرفه جوی در مصرف امکان پذیر شود.

علیرضا شکرخدایی خاطرنشان کرد: طی دو سال پیاپی شاهد کاهش باران رحمت الهی هستیم که این مهم باعث شده آورد آب جهت تولید برق در نیروگاه های برق آبی استان با جالش مواجه شوند که این مهم تولید برق را نیز متاثر از خود کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: به منظورکمک به مدیریت مصرف برق از هیئت امنا و متولیان مساجد و اماکن متبرکه تقاضا داریم نسبت به مصرف برق اماکن تحت نظر خود دقت نظر داشته و بخصوص در زمان پیک یا اوج مصرف، پس از اقامه فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، مصارف خود را به حداقل ممکن رسانده و از مدار خارج نموده همچنین پس از نماز مغرب و عشا و تعقیبات و برپایی جلسات قرآن و احکام و غیره نیز مجددا لوازم برقی را از مدار خارج نمایند.

سخنگوی برق اهواز گفت: مساجد باید بعنوان الگویی برای و مبشر آموزه های دینی بوده و نسبت به صرفه جویی و تاکید مومنین روزه دار بر کاهش مصارف خود در این شرایط سخت تلاشگران صنعت برق را یاری و همراهی نمایند.

شکرخدائی در پایان افزود: تقاضا داریم اداره کل اوقاف از طریق سامانه پیامکی در راستای اصلاح و ترویج الگوی مصرف برق پیام ها و توصیه های لازم را جهت کاهش مصارف خود داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار