اقتصاد ما به طور کامل فرو پاشیده است\
  • نخست وزیر سریلانکا؛

اقتصاد ما به طور کامل فرو پاشیده است

  • کد خبر: 2111102298
  • چاپ
  • انتشار: 01 تیر 1401 - 15:39

رانیل ویکرم سینگ نخست وزیر سریلانکا روز چهارشنبه به مجلس این کشور اعلام کرد: ما در موقعیتی فراتر از بحران کمبود گاز و نفت و برق و غذا هستیم و اقتصاد ما به طور کامل فرو پاشیده است.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از اکونومیک تایمز، رانیل ویکرم سینگ، نخست وزیر سریلانکا که با حفظ سمت وزیر دارایی این کشور نیز هست و وظیفه تثبیت اقتصاد را بر عهده دارد، به مجلس این کشور اعلام کرد: ما در موقعیتی فراتر از بحران کمبود گاز و نفت و برق و غذا هستیم. اقتصاد ما به طور کامل فرو پاشیده است، این جدی ترین مشکل ما تا امروز است.
ویکرمسینگ اضافه کرد: شرکت نفت سیلون اکنون ۷۰۰ میلیون دلار وام داده است، در نتیجه هیچ کشوری یا سازمانی در دنیا، نمی خواهد به ما نفت بفروشد. آنها مخالف هستند که در ازای پول نقد به ما نفت بدهند. دولت هیچ کاری در این زمینه نمی تواند انجام بدهد و ظرفیت روابط خارجی سریلانکا نابود شده است.
ما اکنون نشانه هایی از فروپاشی احتمالی دولت را می بینیم، سریلانکا در این مدت با حمایت خط اعتباری ۴ میلیارد دلاری هند، حفظ شده است اما هند نمی تواند برای مدت طولانی کشور را سر پا نگه دارند.
دولت سریلانکا قبلا اعلام کرده بود که بازپرداخت ۷ میلیارد دلار بدهی خارجی خود که سررسید آنها برای سال ۲۰۲۲ است را به حالت تعلیق درآورده است تا نتیجه مذاکرات با صندوق بین المللی پول مشخص شود. سریلانکا تا سال ۲۰۲۶ باید به طور متوسط سالانه ۵ میلیارد دلار بدهی خارجی خود را بپردازد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار