آمریکا تمایلی به حل مشکلات لبنان ندارد/علت بحران در کشور تسلیم شدن به خواست آمریکا است\

آمریکا تمایلی به حل مشکلات لبنان ندارد/علت بحران در کشور تسلیم شدن به خواست آمریکا است

  • کد خبر: 2111102271
  • چاپ
  • انتشار: 28 خرداد 1401 - 12:49

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: برخی افراد در لبنان منتظر راه‌حل‌هایی از سوی آمریکا برای حل مشکلات این کشور هستند، از این رو برای جلب نظر آمریکایی ها تلاش می‌کنند، اما این افراد باید بدانند که آمریکا نه تنها تمایلی به حل مشکلات لبنان ندارد، بلکه خود مانع بسیاری از راه حلهاست.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از ایرنا ، شیخ "علی دعموش" تاکید کرد: مسئولیت فساد در لبنان بر عهده مفسدان و همه حامیان آنهاست؛ کسانی که با حمایت از مفسدان آنها را به قدرت رساندند در حالی که نه شایستگی قدرت را داشتند و نه برای تصدی مسئولیت قابل اطمینان بودند.

وی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیروت خاطر نشان کرد: مسئولیت فروپاشی، بحران اقتصادی و مالی، از بین رفتن سرمایه سپرده گذاران و انباشت بیش از صد میلیارد دلار بدهی برای لبنان، برعهده مفسدان و همه حامیان آنها و در راس همه آمریکاست که با پناه دادن به مفسدان لبنان و حمایت از آنها، این افراد را به کرسی های قدرت رسانده است.

دعموش ادامه داد: با ادامه محاصره لبنان و فشارهای آمریکا و فقدان راه حل و چاره اندیشی ها و تداوم رویکرد التماس برخی سیاستمداران کشور به آمریکا، بحران اقتصادی و معیشتی همچنان ادامه خواهد داشت و بدتر هم خواهد شد و مسئولیت ادامه این وضع بر عهده آمریکا و همه کسانی است که چشم به کاخ سفید دوخته اند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: ادامه بحران جاری در کشور و عمیق تر شدن آن، به دلیل تسلیم شدن به خواست آمریکایی هاست؛ اگر مقامات لبنانی بتوانند بدون هراس از مخالفت آمریکا، از کشورهای دوست لبنان که در بسیاری از معضلات مانند بحران برق و زباله و حمل و نقل و زیرساخت ها، به ما کمک کرده اند، استفاده می کردند، کشور ما امروز به این سطح از فروپاشی نمی رسید.

دعموش تصریح کرد: اکنون نیز باب چاره اندیشی برای وضعیت کشور بسته نیست  و راه حل ها همچنان در مقابل ما قرار دارند، تنها نیاز به یک اراده ملی و همکاری و همبستگی همه دلسوزان برای منافع کشور و دوری از موضع گیریهای متناقض و بی نتیجه داریم.

وی خاطرنشان کرد: راه حل خروج کشور از بحران، تسریع در تشکیل دولتی کارآمد و  مسئولیت پذیر برای محافظت از منابع و ثروت نفتی لبنان بدون واهمه از مواضع آمریکاست، مواضعی که به هیچ عنوان در راستای منافع ملی کشور ما نیست.  



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار