ابراز نگرانی معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران از تشدید احتمال شیوع دوباره کرونا\

ابراز نگرانی معاون بهداشت علوم پزشکی مازندران از تشدید احتمال شیوع دوباره کرونا

  • کد خبر: 2111102269
  • چاپ
  • انتشار: 26 خرداد 1401 - 10:46

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، گفت : طی ۴۸ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۳۰ درصد از زائران مازندرانی در بازگشت از عتبات‌عالیات مثبت اعلام شده است. 

به گزارش استناد نیوز ، دکتر عباس علیپور با بیان این مطلب، افزود : طبق شرایط همیشگی در زمان ورود و خروج زائران عتبات عالیات از فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز از آنان نمونه‌گیری آزمایش کرونا انجام می‌شود و در هفته‌های گذشته شرایط نمونه‌گیری آزمایش کرونا در این فرودگاه موردی و چندان چشمگیر نبود اما در ۲ روز گذشته این روند به طور کامل تغییر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: نمونه‌گیری آزمایش کرونای حدود ۳۰ درصد از مجموع ۴۵۰ نفر از زائران مازندرانی عتبات عالیات که در ۴۸ ساعت گذشته با سفر هوایی از مبدا کشور عراق وارد فرودگاه دشت ناز شدند، مثبت بود که این رقم زنگ خطر شیوع دوباره این ویروس خطرناک در استان را به صدا درآورده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که تزریق ۲ دز واکسن کرونا از سوی زائر ملاک کار دفاتر حج و زیارت برای اعزام زائران به عتبات عالیات است، گفت : اما با توجه به این‌ که به طور عمده ماه‌ها از تزریق دز دوم واکسن زائران و دیگر شهروندان مازندرانی گذشته است دیگر واکسن اثر خود را در بدن از دست داده و زائران مازندران و دیگر نقاط کشور با توجه به شیوع کرونا در عراق در حال ابتلا به این ویروس هستند.

دکتر علیپور با بیان این که تمامی زائرانی که در فرودگاه دشت‌ناز آزمایش کرونای آنان مثبت شده به سویه اومیکرون مبتلا هستند ، افزود : طبق ارزیابی‌های انجام شده در زمان حاضر تمامی این افراد در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

این مسوول امور بهداشتی از اداره کل حج و زیارت مازندران خواست تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاروان‌های زیارتی بکوشند و تاکید کرد : طبق ارزیابی‌های انجام شده تنها ۲۰ درصد از زائران عتبات عالیات در زمان ورود به مازندران در فرودگاه دشت ناز از ماسک استفاده می‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که مهمانی دادن و برگزاری مراسم پس از بازگشت از عتبات عالیت برای افرادی که نمونه آزمایش کرونای آنان مثبت شده، ممنوع است، گفت : به طور حتم در روزهای آینده با توجه به نقض مکرر دستورالعمل‌های بهداشتی و بی‌رغبتی شهروندان در تزریق دز سوم واکسن، افزایش افسارگسیخته تست کرونا در استان محتمل خواهد بود. منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار