45 روستای کوهستانی رامسر گازرسانی می شود\

45 روستای کوهستانی رامسر گازرسانی می شود

  • کد خبر: 2111102251
  • چاپ
  • انتشار: 23 خرداد 1401 - 22:09

سرپرست شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه عملیات گازرسانی به ۴۵ روستای ییلاقی منطق جواهرده ، جنت رودبار و اشکورات رامسر با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اجرایی قرار گرفت، گفت: این روستاها تا سال آینده از انرژی سبز بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش استناد نیوز، قاسم مایلی رستمی روز دوشنبه در جلسه بررسی چالش ها و موانع گازرسانی به روستاهای باقی مانده رامسر ، یکی از مشکلات را پیش بینی ناپذیر بودن اعتبارات مورد نیاز برشمرد و گفت : هزینه نهایی عملیات اتمام گاز رسانی در این مناطق با توجه به زمان بهره برداری و نوسانات قیمت قابل پیش بینی دقیق نیست.
وی افزود : پیرو دستور استاندار مازندران مبنی بر برگزاری جلسات هفتگی برای عملیات گازرسانی به مناطقی که گاز رسانی در آن تکمیل نشده، این جلسات با راهداری و منابع طبیعی در شهرستان های استان برگزار می شود، چرا که عمده مجوزها پیرامون گازرسانی در نقاط باقی مانده روستایی مازندران نیازمند هماهنگی با این ادارات است.
سرپرست شرکت گاز مازندران، ادامه داد : استان مازندران یک میلیون و ۵۶۰ مشترک گاز دارد که از میزان شهرستان رامسر ۲ /۲ درصد از شبکه گاز رسانی استان معادل ۳۹ هزار مشترک را تحت پوشش قرار داده است ، ضمن اینکه ۲۰ هزار علمک در دو منطقه شهری این منطقه نصب شده و ۵۹۰ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده است.
مایلی رستمی با اشاره به برنامه ریزی برای عملیات گاز رسانی به مناطق روستایی باقی مانده و بهره مندی از انرژی سبز در این روستاها ، گفت : شهرستان رامسر دارای ۲۰۵ روستا است که از این تعداد ۶۶ روستا با جمعیت ۸۹ درصدی تحت پوشش انرژی گاز قرار دارند، یعنی با وجود این که تعداد روستاها کم است اما جمعیت و مشترک قابل پوشش آن حدود ۸۹ درصد است.
وی با اظهار اینکه تنها ۴۵ روستای دیگر رامسر واجد شرایط گازرسانی هستند ، افزود : از این تعداد ۲۶ روستا در دهستان جنت رودبار قرار دارند که شامل چهار هزار و ۳۰۰ مشترک هستند و برای عملیات گازرسانی می بایست ۹۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در این مناطق ایجاد شود.
سرپرست شرکت گاز مازندران با اظهار این که هشت روستا به سه هزار مشترک هم در منطقه ییلاقی جواهرده واقع است که به اجرای ۳۸۶ کیلومتر شبکه گذاری گاز نیاز دارد ، تعداد روستا های دهستان اشکورات برای انتقال گاز را ۱۱ روستا با یکهزار و ۲۰۰ مشترک اعلام کرد و گفت : در این منطقه نیز حدود ۷۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز نیاز است.
وی افزود : پس از اتمام عملیات گازرسانی بیش از ۹۰ درصد روستاهای منطقه از نعمت گاز برخوردار می شوند و باقی مانده روستاها هم مناطقی است که از نظر فنی قابلیت گازرسانی در آنجا وجود ندارد.
مایلی رستمی در پایان پراکندگی روستاهای این مناطق را هم از دیگر چالش های پیش رو برای گازرسانی برشمرد و گفت : خط انتقال گاز در این ۴۵ روستا نیازمند ۴۸۳ کیلومتر شبکه گذاری است ، درحالی که کل منطقه شهری رامسر و روستاهایی که تا به امروز گاز رسانی شده ۵۹۰ کیلومتر شبکه گذاری داشته است. منبع ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار