هشدار هواشناسی درباره احتمال آتش سوزی در جنگل ها/ افزایش دمای ۳۸ درجه در مازندران\

هشدار هواشناسی درباره احتمال آتش سوزی در جنگل ها/ افزایش دمای ۳۸ درجه در مازندران

  • کد خبر: 2111102235
  • چاپ
  • انتشار: 14 خرداد 1401 - 13:26

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: به دلیل استقرار سامانه کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم جنوبی، شاهد هوای گرم شبه تابستانی تا روز سه شنبه ۱۷ خرداد در استان خواهیم بود.


به گزارش استناد نیوز ، فرجی افزود: پیش بینی می‌شود در این مدت در مناطق مرکزی و شرقی بویژه روز‌های دوشنبه و سه شنبه حداکثر دمای هوا به بیش از ۳۸ درجه هم برسد.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت ارتفاعات به ویژه ارتفاعات مرکزی و نیمه غربی در ساعات بعد از ظهر با احتمال افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.
کارشناس هواشناسی مازندران گفت: از اواخر روز سه شنبه، بتدریج شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقتی در استان هستیم که موجب می‌شود روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه مقداری از شدت گرما کاسته شود.
فرجی افزود: دیروز ساری، آمل و دشت ناز با دمای ۳۲ درجه گرمترین و صبح امروز بلده با دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان بودند.
این کارشناس هواشناسی مازندران تاکید کرد: افزایش دما با احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی، مراتع و جنگل‌ها همراه است.
فرجی به شهروندان توصیه کرد: از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری کنند و فعالان بخش کشاورزی و دامداری نیز نسبت به نصب تهویه هوا در واحد‌های گلخانه‌ای، مرغداری و دامداری‌ها و آبیاری باغات و محصولات زراعی در ساعات خنک روز اقدام کنند.
وی همچنین با هشدار احتمال تنش گرمایی در انسان‌ها و حیوانات از مردم خواست در مصرف آب و برق صرفه جویی و نسبت به آبیاری باغات اقدام کنند.
کارشناس هواشناسی مازندران گفت: دریا در دو روز آینده موج کوتاه دارد و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار