در حمله نیروهای وابسته به داعش در شرق کنگو ۱۶ نفر کشته شدند\

در حمله نیروهای وابسته به داعش در شرق کنگو ۱۶ نفر کشته شدند

  • کد خبر: 2111102211
  • چاپ
  • انتشار: 10 خرداد 1401 - 08:07

یرنا- منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، در حمله شورشیان وابسته به داعش به منطقه‌ای در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ۱۶ غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ساهالی کامبالی» رئیس تیم صلیب سرخ در منطقه بولونگو گفت: ما، صلیب سرخ محلی در منطقه بولونگو، ۱۶ جسد غیرنظامی، هفت زخمی و پنج کامیون سوخته را پیدا کردیم، او افزود که مصدومان در یک مرکز بهداشتی در نزدیکی محل بستری شدند.

آلبرت ندونگو دبیر کل صلیب سرخ در جمهوری دموکراتیک کنگو نیز گفت که در میان کشته شدگان یک مرد از نیروهای امدادرسان محلی صلیب سرخ بود که هنگام تلاش برای فرار هدف گلوله قرار گرفت.

از طرف دیگر «اندیکا میهیکو» رئیس سازمان جوانان بولونگو به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای متحد دموکراتیک حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت گرینویچ وارد بولونگو شدند و پنج خودرو و افرادی را که در آنها بودند و همچنین خانه‌ها را به آتش کشیدند.

نیروهای متحد دموکراتیک که با گروه تروریستی داعش متحد شده‌اند متهم به قتل هزاران غیرنظامی در کنگو هستند.

ارتش کنگو و صلیب سرخ جهانی روز یکشنبه نیز اعلام کرده بودند که دست‌کم ۲۷ غیرنظامی در حمله اعضای یک گروه شورشی در شرق این کشور کشته شده‌اند.

روستاهای کنگو به طور مرتب مورد حمله، وحشت و غارت شبه نظامیان آ. د. اف قرار می‌گیرد.

پنجشنبه گذشته نیز ۹ نفر در قلمرو «جوگو – Djugu» در شمال کنگو کشته شدند که به گفته جامعه مدنی محلی، این حمله توسط شبه نظامیان Codeco صورت گرفته است

مناطق شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو از ۲۰ سال گذشته تاکنون شاهد درگیری میان نیروهای دولتی و گروه‌های شورشی است.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، گروه‌های مسلح شورشی سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ نفر غیر نظامی را در دو استان کیوو شمالی و ایتوری کشتند. این کشتارهای مکرر به آوارگی خانوارها و حتی کل روستاها منجر می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار