مازندران این هفته دمای بالای 32 درجه را تجربه می کند\

مازندران این هفته دمای بالای 32 درجه را تجربه می کند

  • کد خبر: 2111102195
  • چاپ
  • انتشار: 08 خرداد 1401 - 15:36

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و افزایش تدریجی دمای هوا، پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان بویژه در روزهای منتهی به آخر هفته در برخی از مناطق به بیش از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.


به گزارش استناد نیوز ، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این افزایش دما در مناطق جلگه‌ای محسوس‌تر است و از فردا تا روز جمعه روزانه به طور میانگین بین یک تا ۶ درجه به دمای هوای شهرهای مختلف استان افزوده می شود و مناطق ییلاقی نیز طی این مدت شاهد افزایش ۲ تا پنج درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.
مطابق جدول پیش‌بینی پنج روز هواشناسی ، بیشترین میزان افزایش دما نیز در این مدت مربوط به بهشهر است. دمای هوای این منطقه از ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر طی امروز با ۶ درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز شهرهای ایزدشهر، بابلسر و نکا شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود. دمای هوای این مناطق نیز به طور میانگین از ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۲۹ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
کمترین میزان افزایش دما نیز در این مدت مربوط به شهرهای چالوس، نوشهر، تنکابن و رامسر است. دمای هوای این مناطق نیز به طور میانگین از ۲۴ و ۲۵ درجه سانتی‌‍گراد بالای صفر در روز جاری با ۲ درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.
مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی از روز سه‌شنبه تا آخر هفته جاری گرمای بیشتری را تجربه خواهند کرد و بیشترین میزان افزایش دما نیز در این مدت مربوط به سوادکوه است. دمای هوای این منطقه از ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چهار درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. کمترین میزان افزایش دما نیز در این مدت مربوط به رینه است. دمای هوای این منطقه از ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز جاری با ۲ درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفرخواهد رسید.
هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی از روز یکشنبه تا سه‌شنبه صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات نیمه غربی با رعد و برق و رگبار پراکنده باران و وزش باد اعلام کرد.
آسمان مازندران از روز چهار‏شنبه تا آخر هفته جاری یعنی جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما پیش‌بینی شده است.
گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل و گلوگاه به ترتیب با ۲۷.۸ و ۲۷.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و آلاشت نیز با ۱۷.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش خواهد یافت.
طبق پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، دریای خزر طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم همراه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار