بیش از ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های مازندران انجام شد\

بیش از ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های مازندران انجام شد

  • کد خبر: 2111102193
  • چاپ
  • انتشار: 08 خرداد 1401 - 09:05

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران درباره تولید جوجه درجه یک کارخانجات جوجه کشی، مزارع مرغ مادر گوشتی، جوجه ریزی مزارع مرغ مادر و مرغ گوشتی استان در سامانه سماصط، گفت: اردیبهشت ماه امسال ۱۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۱۰۶ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی مازندران انجام شد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از صدا و سیما ، مسعود احمدی حاجی با بیان اینکه جوجه ریزی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان ۵۲۱ هزار و ۳۳۴ قطعه است و گفت: پیش بینی می‌شود با این تعداد جوجه ریزی، ۲۴ هزار و ۷۶۰ تن گوشت سفید تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
او تعداد جوجه گوشتی تولیدی کارخانجات جوجه کشی استان را ۵۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۰۲ قطعه و جوجه گوشتی تولیدی مزارع مرغ مادر گوشتی را ۳۰ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۷۴ قطعه اعلام کرد.
احمدی حاجی ادامه داد: مازندران استان معین تامین کننده مرغ پایتخت است و با توجه به وضعیت بسیار مناسب جوجه ریزی هیچ کمبودی برای استان‌های مازندران و تهران در تامین مرغ نخواهیم داشت
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران با تولید ۳۰ درصد جوجه یکروزه و رتبه نخست کشور را دارد و جوجه‌های یکروزه تولیدی علاوه بر متقاضیان استان به استان‌های گیلان، سمنان، گلستان، تهران، همدان، قزوین، فارس و اصفهان صادر می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار