مادران باردار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند\

مادران باردار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

  • کد خبر: 2111102176
  • چاپ
  • انتشار: 02 خرداد 1401 - 15:54

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: مادران باردار فاقد بیمه درمانی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.


به گزارش استناد نیوز، محمدرضا میرزایی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه را تا پایان دوران شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پنج سالگی بدون آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهد.
اوافزود: براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.
به گفته مدیرکل بیمه سلامت مازندران افرادی که دچار سقط مکرر شده و دارای فرزند نشده نیز در شمول استفاده از این دستورالعمل قرار گرفته و می‌توانند از خدمات کمک باروری استفاده کنند.
میرزایی ادامه داد؛ سن زوجه نابارور برای دریافت خدمت از ۴۵ سال به ۴۹ سال افزایش یافته و جهت رفاه بیشتر و دسترسی آسان‌تر و عدالت در سلامت، بیمه شدگان روستایی، نظام ارجاع ۱ و صندوق بیمه همگانی جهت اخذ خدمات ناباروری معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.
در راستای بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقاء بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از تاریخ اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت. منبع صدا و سیمای مازندران



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار