پیش بینی پیک جدید کرونا در اواخر مردادماه / 96.9 درصد جمعیت بالای 12 سال در مازندران واکسینه شدند\

پیش بینی پیک جدید کرونا در اواخر مردادماه / 96.9 درصد جمعیت بالای 12 سال در مازندران واکسینه شدند

  • کد خبر: 2111102170
  • چاپ
  • انتشار: 01 خرداد 1401 - 18:51

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پیک جدید کرونا در اواخر مردادماه و اوایل شهریور ماه پیش بینی می شود: اگر شاهد پیک جدید کرونا نباشیم، باید بگویم که این بیماری در شرایط کاملا کنترل شده ایی قرار گرفته است.

به گزارش استناد نیوز، دکتر فرهاد غلامی روز یک شنبه در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه هم اکنون در استان مازندران هیچ شهرستانی قرمز یا نارنجی نیست، افزود: هم اکنون از لحاظ رنگ بندی کرونایی 10 شهر مازندران زرد و 12 شهر هم آبی است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون 96.9 درصد از جمعیت بالای 12 سال در سطح این استان واکسینه شدند، گفت: همچین از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون 96 درصد دز اول، 91.6 درصد دز دوم و 60 درصد هم دز سوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این استان در تزریق دز سوم واکسن کرونا در کشور از بالاترین شاخص برخوردار است، افزود: هم اکنون مهم ترین مشکل در تزریق واکسن کرونا بین سنین 5 تا 12 سال است که از والدین می خواهیم تا برای کنترل این بیماری همکاری کنند.

غلامی با اعلام اینکه همکاری همه مردم، کادر درمان در تزریق واکسن کرونا برای کنترل این بیماری موثر بوده است، گفت: پیش بینی می شود تا اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه شاهد پیک جدید کرونا باشیم که اگر این اتفاق نیافتد باید بگویم که این بیماری در شرایط کاملا کنترل شده، قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون دز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای 70 سال تزریق می شود، گفت که هم اکنون دز چهارم واکسن کرونا بین افراد پرخطر و بالای 70 سال تزریق می شود بنابراین توصیه می کنیم تا افراد نسبت به این امر اقدام کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار