شهرداران در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز به وظیفه خود عمل کنند/ جذب نیروی جدید در شهرداری ها ممنوع است\
  • معاون عمرانی استاندار مازندران؛

شهرداران در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز به وظیفه خود عمل کنند/ جذب نیروی جدید در شهرداری ها ممنوع است

  • کد خبر: 2111102029
  • چاپ
  • انتشار: 10 ارديبهشت 1401 - 15:40

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک معضل جدی در استان یاد کرد و گفت : شهرداران تحت هیچ شرایطی نباید در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز تعلل داشته باشند و این موضوع باید با جدیت در دستور کار شهرداران قرار گیرد.


به گزارش استناد نیوز ، رضا علیخانی روز شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید بابل افزود : شهرداران با جلوگیری از جذب نیروهای جدید نسبت به کیفی سازی و توانمندسازی نیروهای موجود در شهرداری ها اقدام کنند.
وی یکی از مشکلات شهرداری های مازندران را عدم آگاهی کافی در باره قوانین و مقررات برشمرد و گفت : اگر شهرداران ما تسلط کامل به قوانین مجموعه شهرداری داشته باشند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می شود و راحت تر می توانند گره از مشکلات مجموعه خود باز کنند.
علیخانی داشتن درآمد پایدار را لازمه اداره درست شهرداری ها دانست و تاکید کرد : امروز شهرداران ما باید با تکیه برفناوری های نوین در ایجاد درآمد پایدار و اقتصاد مولد در شهرهای مازندران تلاشی جدی داشته باشند تا این امر زیرساخت توسعه شهری را فراهم کند.
معاون استاندار مازندران از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یک معضل جدی در استان یاد کرد و گفت : شهرداران تحت هیچ شرایطی نباید در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز تعلل داشته باشند و این موضوع باید با جدیت در دستور کار شهرداران قرار گیرد.
علیخانی یکی از مشکلات مهم شهر بابل را همانند سایر نقاط مازندران موضوع زباله و پسماند دانست و بر ضرورت توجه جدی تر شهرداری ها برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد.
وی گفت : در حال حاضر موضوع پسماند بابل و سایت زباله انجلسی به یکی از دغدغه های جدی مدیران ارشد استان هم تبدیل شده که در حال برنامه ریزی برای گره گشایی از این مشکل چند ساله هستیم.
معاون استاندار مازندران همچنین از وجود طرح های نیمه تمام به عنوان یک معضل جدی دیگر در مازندران یاد کرد و خواستار توجه جدی شهرداری ها به اتمام این دست طرح های شهری برای افزایش میزان رضایت مندی شهروندان شد.
علیخانی گفت : تکمیل طرح های نیمه تمام که چند سال از کلنگ زنی آن می گذرد باید در اولویت طرح های عمرانی مجموعه شهرداری ها به خصوص در بابل باشد تا مردم هرچه زودتر از خدمات این طرح ها بهره مند شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از وجود نیروی انسانی مازاد در بسیاری از شهرداری‌های استان انتقاد و تاکید کرد : شهرداری‌های مازندران به هیچ وجه نیروی جدید جذب نکنند و شهرداران هم بهینه‌سازی نیروهای شاغل و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی مازاد را جدی بگیرند.
سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی ترافیکی
رییس شورای اسلامی شهر بابل هم در این نشست گفت: برای گره گشایی ترافیکی در شهر بابل طی یک سال اخیر سه هزار میلیارد ریال در بابل سرمایه گذاری شده است.
مرتضی کاردگر افزود : بابل از جمله پر ترافیک ترین شهرهای مازندران بوده است که تلاش ما بر این است که با سرمایه گذاری در این حوزه گره های کور ترافیکی باز و شهروندان و مسافرانی که از بابل تردد می کنند با مشکلات کمتری رو بع رو شوند.

وی از پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر بابل با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی و تملک زمین های کمربندی شرقی دوم به عنوان دو طرح بزرگ ترافیکی بابل یاد کرد و ادامه داد : تنها در اسفند سال گذشته شهرداری بابل در این حوزه ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه کرد.
شهردار جدید بابل هم در این نشست بعد از دریافت حکمش در جایگاه حضور یافت و سوگند یاد کرد که از هیچ تلاشی برای پیشبرد برنامه ها در شهرداری بابل فروگذاری نکند.
کلانتری بنگر همچنین در جمع حاضران لیست دارائی و املاک خود را به همراه سوگند نامه تقدیم دادستان بابل کرد.
وی گفت: تلاش می کنم تا با هوشمند سازی و تعاملی که با نیروهای شهرداری و اعضای شورای شهر خواهم داشت منشاء تحول و توسعه متوازن برای شهر بابل باشم.
در این نشست شاهین کلانتری بنگر که هفته پیش حکمش را از وزیر کشور به عنوان شهردار بابل دریافت کرده بود ، معارفه شد.
کلانتری بنگر اولین شهردار منتخب شورای ششم شهر بابل است که موفق شد حکم وزیر کشور را دریافت کند و طلسم ۱۰ ماهه ای را بر انتخاب شهردار بابل سایه افکنده بود ، بشکند.
شهردار جدید بابل که نهم اسفندماه سال گذشته به عنوان سومین شهردار منتخب بابل به وزارت کشور معرفی شده بود متولد ۱۳۴۹ بابل است. وی مدرک تحصیلی دکتری عمران دارد و دارای سابقه شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲۱ تهران و شهردار شهرستان ملارد است.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار