رنگ نارنجی از نقشه کرونایی مازندران محو شد\

رنگ نارنجی از نقشه کرونایی مازندران محو شد

  • کد خبر: 2111102015
  • چاپ
  • انتشار: 10 ارديبهشت 1401 - 08:12

بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،شهرستان رامسر به عنوان تنها شهرستان باقیمانده در شرایط نارنجی، از وضعیت پرخطر خارج شد و به رنگ زرد کرونایی درآمد.


به گزارش استناد نیوز، شهرستان رامسر که در تاریخ پنجم فروردین ماه به عنوان اولین و تنها شهرستان مازندران به رنگ قرمز کرونایی درآمده بود، هفته گذشته رنگ نارنجی به خود گرفت و اکنون بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور ، رنگ کرونایی رامسر به زرد تغییر یافت و بدین ترتیب رنگ نارنجی از نقشه کرونایی مازندران محو شده است.
طبق ارزیابی وزرات بهداشت ، وضعیت کرونایی شهرستان های محمودآباد و نوشهر طی یک هفته گذشته بدتر شد و رنگ کرونایی این شهرستان از آبی به زرد تبدیل شده است.
به طور کلی طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، هم اکنون ۱۸ شهرستان مازندران شامل گلوگاه،نکا، بهشهر، میاندرود، ساری ، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، چالوس، عباس آباد، کلاردشت، رامسر و نوشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
رنگ کرونایی چهار شهرستان دیگر مازندران شامل بابل، بابلسر، نور و تنکابن هم آبی اعلام شده است . اگر چه بابل و بابلسر از هفته پیش در وضعیت آبی قرار داشتند ، ولی نور و تنکابن طی یک هفته گذشته موفق شدند از محدوده زرد وارد آبی شوند.
رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.
رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.
وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفراز میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار