اوکراین در صورت برخورداری از تجهیزات لازم می تواند پیروز جنگ باشد\
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا:

اوکراین در صورت برخورداری از تجهیزات لازم می تواند پیروز جنگ باشد

  • کد خبر: 2111101962
  • چاپ
  • انتشار: 05 ارديبهشت 1401 - 12:24

لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه و بعد از ملاقات با رئیس جمهوری اوکراین گفت: نیروهای اوکراینی در صورت برخورداری از تجهیزات و حمایت های لازم و درست، قادر به پیروزی در جنگ با روسیه خواهند بود.


به گزارش استناد نیوز ، لوید آستین روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه آمریکا که بطور زنده از شبکه سی ان ان پخش شد، در پاسخ به این پرسش که تجهیزات راهبردی آمریکا همچون موشک های استینگر و موشک های جاولین ضد تانک در منطقه دونباس دیده شده گفت: از آنجایی که آمریکا نیروی نظامی در خاک اوکراین ندارد قادر به رصد دقیق تسلیحات راهبردی ارسالی خود به اوکراین نیست، در صحنه نبرد زمانی که نیروها شکست بخورند نمی توان کنترلی بر اداوات و تجهیزات نظامی داشت.
وزیر دفاع آمریکا درادامه گفت: درمورد توانایی اوکراین در پیروزی در جنگ نخستین گام این است که باور به پیروزی داشته باشیم و آنها این باور را دارند و ما نیز باور داریم که آنها می توانند پیروز شوند اگر آنها از تجهیزات و حمایت های درست برخوردار باشند و ما نیز هرکار لازمی را که قادر باشیم صورت دهیم ادامه خواهیم داد.
وی گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم سلاح ها و تجهیزاتی که به اوکراین ارسال می کنیم، بدست افراد و گروهای ضد اوکراین نیفتد.
آستین افزود: نیاز های اوکراین با توجه به ماهیت جنگ که اکنون معطوف به شرق آن کشور شده، درحال تغییر است؛ بنابراین آنها به آتشبار دوربرد نیازمند هستند. آنها به تانک نیاز دارند و ما هرکاری که بتوانیم در این زمینه انجام خواهیم داد تا انواع توپخانه و مهماتی که دراین مرحله از جنگ مورد نیاز اوکراین است، تامین شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار