پیش بینی افزایش دمای 20 درجه در مازندران\

پیش بینی افزایش دمای 20 درجه در مازندران

  • کد خبر: 2111101897
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1401 - 13:01

هواشناسی مازندران با اشاره به گرم‌تر شدن هوای استان از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری، پیش‌بینی کرد که دمای هوا در مناطق مختلف این استان بین ۹ تا ۲۰ درجه افزایش یابد.


به گزارش استناد نیوز، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خروج سامانه سرد بارشی از امشب، دمای هوا از فردا روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۹ تا ۱۷ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۱ تا ۲۰ درجه هوا گرم‌تر می شود.
جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که مردم این استان در روز چهارشنبه هفته جاری در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد افزایش دما تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهند بود.
در مناطق ساحلی و جلگه‌ای‌ بیشترین میزان افزایش دما را سوادکوه شمالی شاهد خواهیم بود، دمای هوای این منطقه از ۱۲ درجه بالای صفر در روز جاری با ۱۷ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.پس از سوادکوه شمالی بیشترین میزان افزایش دما را با ۱۵ درجه در گلوگاه و سپس با ۱۴ درجه در ساری، قایم شهر و نکا شاهد خواهیم بود. دمای هوای شهر ساری از ۱۴ درجه سانتی‌گراد ر روز یکشنبه با ۱۴ درجه افزایش در روز چهارشنبه هفته جاری به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای بالای صفر می‌رسد.

کمترین میزان افزایش دما را در طی این مدت با ۹ درجه در شهرهای چالوس، نوشهر، رامسر و عباس آباد شاهد خواهیم بود. دمای هوای انی مناطق از ۱۳ درجه بالای صفر در روز جاری با ۹ درجه افزایش در روز جهارشنبه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.
دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از روز دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و در مقایسه با سایر مناطق، بیشترین میزان افزایش دما در طی این مدت را در سوادکوه شاهد خواهیم بود. دمای هوای این منطقه از هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۲۰ درجه افزایش در روز جهارشنبه به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بشترین میزان افزایش دما را با ۱۹ درجه در آلاشت شاهد خواهیم بود. دمای هوای این منطقه نیز از ۲ درجه بالای صفر در روز جاری، با ۱۹ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
برابر داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی، آمل ۱۷.۲ و ۲.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعته گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش نشان می‌دهد.
جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت هشت روز یکشنبه تا ساعت ۲۰ امشب را موج کوتاه همراه با باد ملایم اعلام کرده است.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار