50 قلم کالا مشمول قیمت گذاری شدند/ شهروندان قائمشهری تخلفات صنفی را به سامانه 124 اطلاع دهند\

50 قلم کالا مشمول قیمت گذاری شدند/ شهروندان قائمشهری تخلفات صنفی را به سامانه 124 اطلاع دهند

  • کد خبر: 2111101896
  • چاپ
  • انتشار: 28 فروردين 1401 - 12:39

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه 50 قلم کالا مشمول قیمت گذاری تثبیتی است، گفت: افزایش قیمت در کالاها غیرقانونی است و تولید کنندگان برای هرگونه تغییر نرخ باید مراحل قانونی را طی کنند.


مجید ابراهیم نژاد روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز، با بیان اینکه در راستای تحقق ایجاد شفافیت قیمت ها چهار مرحله در دستور کار قرار گرفت، افزود: همچنین در راستای ایجاد تحقق شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت بازار و واقعی نمودن قیمت ها مرحله پنجم شفاف سازی هم به مرحله اجرا در می آید.
وی با اعلام اینکه این طرح در تمام فروشگاه های بزرگ به صورت پایلوت در حال انجام شدن است، گفت: کلیه واحدهای تولیدی ملزم به درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده واقعی براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هستند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مردم گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و .. را به سامانه 124 اعلام کنند، افزود: در این راستا و در سال گذشته 412 شکایت مردمی در سطح این شهرستان ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است.
ابراهیم نژاد با اعلام اینکه در سال گذشته 21 هزار و 741 مورد بازرسی از سطح بازار این شهرستان به عمل آمد، گفت: طی بازرسی انجام شده در سال گذشته 2 هزار و 211 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است .
وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در این شهرستان را 45 میلیارد و 576 میلیون ریال اعلام کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قائمشهر، بیان کرد: همچنین طی بازرسی های انجام شده 349 مورد قاچاق در سطح این شهرستان شناسایی شد که 31 پرونده تخلف به ارزش 4 میلیارد و 42 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
ابراهیم نژاد در پایان با اعلام اینکه 6 تیم از اداره صنعت و 2 تیم مشترک از اصناف و سطح بازار این شهرستان بازدید به عمل می آورند، گفت که از اصناف و بازار می خواهیم به منظور کنترل بیماری کرونا، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار