5 هزار مسافر در بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند/ اجرای طرح آرامش بهاری در 140 امام زاده و بقاع متبرکه\

5 هزار مسافر در بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند/ اجرای طرح آرامش بهاری در 140 امام زاده و بقاع متبرکه

  • کد خبر: 2111101824
  • چاپ
  • انتشار: 09 فروردين 1401 - 10:58

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه پنج هزار مسافر در بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند، گفت: 3 میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از ۲۹ اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین امسال به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافته اند.


به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان این مطلب، افزود: حدود ۵ هزار نفر هم در این مدت در سوئیت‌ها، زائرسرا‌ها و اتاق‌های بقاع متبرکه مازندران اسکان یافته اند.
به گفته حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی طرح آرامش بهاری پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا در ایام عید نوروزی امسال در مازندران اجرا شد.
۱۴۰ امامزاده و بقاع متبرکه مازندران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مجری طرح آرامش بهاری هستند ومابقی امامزادگان مازندران نیز در این ایام میزبان زائران و مسافران نوروزی هستند.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ۵۰ مبلغ اعزامی و ۸۵ روحانی مستقر در طرح آرامش بهاری حضور دارند.
او می‌گوید: ۴۰ خیمه معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مازندران برپا شد که فعالیت‌های فرهنگی در آن به اجرا در آمده است.
۷۰۰ سوئیت، زائرسرا و اتاق در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران وجود داشته که اکثر این‌ها جزو زائرسرا هستند که در طول سال به خصوص ایام نوروز زائران و مسافران در آن اسکان می‌یابند.
به گفته حیدری در مراسم لحظه تحویل سال‌نو حدود ۸۰۰ هزار نفر در جوار آستان مقدس امامزادگان مازندران حضور یافتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران می‌گوید:برای روز طبیعت نیز تمامی اماکن مذهبی که در فضای جنگلی قرار دارند و یا دارای فضای مناسب هستند، آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و زائران هستند و از مسافران درخواست می‌شود در محیط‌های جنگلی بقاع متبرکه که اقدام به روش کردن آتش کردند، پس از پایان سفر حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار