تمامی اراضی کشاورزی تا چهار سال آینده سند دار می شوند\

تمامی اراضی کشاورزی تا چهار سال آینده سند دار می شوند

  • کد خبر: 2111101778
  • چاپ
  • انتشار: 14 اسفند 1400 - 14:54

مدیرکل استان‌های وزارت جهاد کشاورزی صدور سند برای اراضی کشاورزان را از دیگر برنامه های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت : سند به کشاورز هویت می‌دهد و طبیق برنامه تا چهار سال آینده تمام اراضی کشاورزی سند تک برگ خواهند داشت.


به گزارش استناد نیوز، هوشنگ محمدی روز شنبه در آیین معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تقویت بخش کشاورزی مازندران و رفع ضعف های این بخش را برای استحکام امنیت غذایی کشور ضروری دانست و افزود : آمارهای رسمی نشان می دهد که سفره رنگین ۸۵ میلیون جمیعت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصول تولید می کنند بسیار مهم و حساس است.
وی با اظهار این که کشاورزان مازندران با و جود بسیاری از ناملایمات خم به ابرو نیاورده و نقش محوری را در امنیت غذایی کشو ر ایفا می کنند ، تاکید کرد : یقین کنید دولت جهادی سیزدهم با نگاه ملی که به کشاورزی مازندران دارد حمایت های ویژه خود را از کشاورزان عملیاتی خواهد کرد.
محمدی لازمه حل مشکلات کشور در بخش توزیع را تقویت بخش تولید دانست و مثال زد : در برهه ای از یک سال گذشته در تولید مرغ و تخم مرغ و نوسان قیمت این مواد پروتئینی با بحران مواجه بودیم ، اما امروز با مدیریت بحران و حمایت ویژه در دولت سیزدهم به تولید مازاد این دو محصول رسیدیم و در این زمینه مازندران بخشی از نیاز استان های کشور بویژه تهران را تامین می کند.
وی گفت : امروز جمهوری اسلامی ایران از اقتدار نظامی عبور کرد و در حرکت به سوی اقتدار غذایی است که ارز آوری، ایجاد شغل پایدار و امنیت غذایی را به همراه دارد و امروز ۹۵ درصد اموررات تولیدات کشور در بخش کشاورزی در دست ۴.۵ میلیون نفر کشاورز است.
مدیرکل استان های وزارت جهاد کشاورزی با اظهار این که با فرهنگ مدیریت جهادی مشکلات و چالش های کشور قابل حل است ، اظهار داشت : در حال حاضر همه با هم از کارمند و مهندس گرفته تا تولید کننده برای امنیت و اقتدار غذایی کشور تلاش شبانه روزی می کنیم و مدیریت جهادی در ۶ ماه گذشته از عمر دولت سیزدهم ثابت کرده است ما می توانیم و امروز عمده تولیدات محصولات کشاورزی در مرحله صادرات قرار گرفته است.
وی افزود : باید یک بار برای همیشه پرونده امنیت غذایی و اقتدار تولیدات کشاورزی را با ارتقاء چشم گیری ببندیم و ثابت کردیم که می توانیم چون زمانی بزرگ ترین وارد کننده لبنیات بودیم ولی امروز به استثنای شیر خشک ، در دیگر محصولات لبنی صادرکننده شده ایم و این توان زمانی به دست آمد که ما در تامین غذایی به مردم و تولید کنندگان اطمینان بخشی دادیم.
محمدی گفت: مطمئنا با همت چهار هزار همکار وزارت جهاد کشاورزی و ۴۰۰ هزار تولید کننده دستیابی به اقتدار امنیت غذایی امکان پذیر است بویژه این که نگاه دولت سیزدهم حمایت جدی از کشاورزان است و در همین چارچوب در سفری که هیات دولت دیروز به استان گلستان داشت ۲۵ درصد منابع مالی سفر به بخش کشاورزی اختصاص یافت.
وی یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های بخش کشاورزی را نبود اطلاعات و داده های قابل اتکای مبتنی بر واقعیت بویژه در خصوص وضعیت زمین های کشاورزی ، بهره برداران ، میزان تولیدات ، نهاده ها و توزیع آن برشمرد و افزود : به همین دلیل ایجاد سامانه رصدخانه کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد که تا یک سال آینده رونمایی می شود.
محمدی صدور سند برای اراضی کشاورزان را از دیگر برنامه های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت : سند به کشاورز هویت می‌دهد و طبیق برنامه تا چهار سال آینده تمام اراضی کشاورزی سند تک برگ خواهند داشت.
در این مراسم از زحمات عزیزالله شهیدی فر که با ۳۵ سال خدمت در جهاد کشاورزی به افتخار بازنشستگی نایل آمد ، قدردانی و حسن عنایتی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی مازندران معرفی شد.
شهیدی فر از خرداد سال ۱۳۹۷ ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران را عهده داشت.
عنایتی که از نیروهای رسمی جهاد کشاورزی است ، سابقه مدیریت زراعت جهاد کشاورزی مازندران ،معاونت فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی کشور و مشاور معاونت زارعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
طبق آمارهای رسمی سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که شامل حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۲میلیون و ۷۵۰ هزار تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن گوشت سفید، حدود ۱۰۰ هزار تن انواع آبزیان است. همچنین ۹۰ درصد کیوی کشور در مازندران تولید می شود. انواع گل و گیاه، گندم، علوفه و، کلزا هم از دیگر تولیدات بخش کشاروزی مازندران است. در مجموع مازندران ۱۱ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار