هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در مازندران\

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در مازندران

  • کد خبر: 2111101773
  • چاپ
  • انتشار: 11 اسفند 1400 - 16:44

هواشناسی مازندران نسبت به وزش باد شدید از پنجشنبه‌شب تا جمعه شب همراه با رگبار باران و رعد و برق در این استان هشدار داد.


به گزارش استناد نیوز ، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح زرد پیش‌بینی کرده است که این سامانه جدید بارشی که ارتفاعات را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار می‌دهد ، سبب آسیب رساندن احتمالی به سازه های کم مقاومت و احتمال ریزش سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی خواهد شد .
هواشناسی مازندران در این اخطاریه ضمن توصیه به مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، از شهروندان نیز خواست هنگام تردد جاده ای جوانب احتیاط را رعایت و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات در این مدت خودداری کنند.
هواشناسی، شرایط جوی امروز مازندران را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در مناطق ساحلی و جلگه ای همراه با مه صبحگاهی پیش بینی و اعلام کرد که وضعیت جوی استان روز پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما است که در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال مه صبحگاهی و در ارتفاعات با وزش باد نسبتاً شدید همراه می شود و از اواخر روز نیز شهرندان در ارتفاعات غربی استان شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده خواهند بود.
شرایط جوی مازندران در روز جمعه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری خواهد بود و از بعد از ظهر از سمت غرب استان بتدریج ابری می شود که با وزش باد گاهی شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق همراه خواهد شد . در ارتفاعات نیز وضعیت جوی نیمه ابری تا ابری همراه با بارندگی، در گردنه ها و محورهای کوهستانی با بارش باران وبرف، وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی شده است.
هواشناسی مازندران وضعیت جوی استان را برای روز شنبه هفته آینده نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما پیش بینی کرده است که بتدریج با کاهش ابر همراه می شود. هوای استان در روز یکشنبه نیز ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران، وزش باد و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و در اواخر وقت با کاهش ابر پیش بینی شده است.
شرایط جوی مازندران در روز دو‏شنبه هفته آینده نیمه ابری و از دوشنبه شب و سه شنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.
جدول داده های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ۱۵ و رینه با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.
وضعیت دریای خزر نیز امروز با موج کوتاه پیش‌بینی شده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار