پل بین مزارع در روستاهای قائمشهر بهره برداری شد\

پل بین مزارع در روستاهای قائمشهر بهره برداری شد

  • کد خبر: 2111101754
  • چاپ
  • انتشار: 21 بهمن 1400 - 14:57

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور فرماندار قائمشهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر، مسئولین شهرستانی پل بین مزارع در روستاهای این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش استناد نیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در این مراسم، افزود: طرح احداث و تکمیل پل های بین مزارع در اراضی شالیزاری و باغات به منظور تسهیل در رفت و آمد بهره برداران، انتقال محصولات کشاورزی به بازارهای هدف، سهولت تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی  می باشد.

علی درویش نیا، گفت: اجرای این طرح همچنین با کاهش هزینه های تولید، منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و در نهایت توسعه کشاورزی پایدار می شود.

وی ساخت پل بین مزارع، کانال بتنی انتقال آب، تسطیح و یکپارچه سازی شالیزارها با هدف تداوم اشتغالزایی مولد، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه پایدار کشاورزی و اقتصادی کردن تولید در بخش کشاورزی را از برنامه های مهم جهاد کشاورزی اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر به  پروژه های انجام شده قبل از سال 97 اشاره ای کرد و ادامه داد: این طرح ها شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به مساحت 127 هکتار و هزینه 1490 میلیون ریال، شن ریزی جاده بین مزارع و دیوارسازی به طول یک کیلومتر و اعتبار 250 میلیون ریال، لاینینگ کانال انتقال آب به طول 3.7 کیلومتر و اعتبار 350 میلیون ریال و حفر و تجهیز  یک حلقه چاه کشاروزی با سرمایه 200 میلیون ریال بوده است.

وی پروژه انجام شده در سال گذشته را لاینیگ کانال انتقال آب به طول 0.4 کیلومتر و اعتبار 1300 میلیون ریال اعلام کرد.

درویش نیا با بیان اینکه پل بین مزارع روستای وسطی کلا قائمشهر در فضایی به مساحت 127 هکتار به بهره برداری رسیده است، گفت:  این پل دارای یک دهنه با 3 متر ارتفاع است که با اعتباری بالغ بر 6300 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد : با اجرای  این طرح برای 85 نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر در پایان در خصوص بهره برداری از پل بین مزارع روستای بالاافراکتی، گفت: این طرح هم با هزینه ای بالغ بر 5050 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است که با اجرای این طرح برای 58 نفر اشتغال ایجاد شده است.

افتتاحیه



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار