مزرعه پرورش بچه ماهیان گرمآبی در سیمرغ به بهره برداری رسید\

مزرعه پرورش بچه ماهیان گرمآبی در سیمرغ به بهره برداری رسید

  • کد خبر: 2111101742
  • چاپ
  • انتشار: 18 بهمن 1400 - 18:49

مزرعه پرورش بچه ماهیان گرمآبی شهرستان سیمرغ روز دوشنبه با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران، امام جمعه سیمرغ، فرماندار سیمرغ، رئیس شیلات شهرستان های قائمشهر و سیمرغ و مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش استناد نیوز، جواد قاسمی کارشناس ارشد رشته شیلات و مدیر مزرعه پرورش بچه ماهیان گرمآبی در آئین بهره برداری از مزرعه پرورش ماهیان گرمآبی با بیان اینکه از سال 75 پرورش ماهی را آغاز کرده ام، افزود: سال 91 استارت این مجموعه زده شد و در سال گذشته پروانه بهره برداری از سازمان نظام مهندسی دریافت شد.

وی با اعلام اینکه در این مجموعه در سال ، 15 تن بچه ماهی تولید می شود، گفت: در این مزرعه تولید بچه ماهی گرم آبی به صورت لایه ای انجام می شود.

قاسمی بیان کرد: تولید بچه ماهی در گونه های متفاوت اعم از کپور، آمور، بیکر و فیتوفا است که در وزن های مختلف بین یک گرم تا 200 گرم تولید می شود.

مدیر مزرعه پرورش بچه ماهی گرمآبی کل مجموعه این مزرعه را شامل 11 استخر خاکی با چهار استخر بتنی اعلام کرد و گفت: استخر بتنی در ابعاد مختلف و به دلیل برنامه تولیدی که داریم برای ارائه خدمت به مشتریان طراحی شده است تا آنان معطل حمل نشوند.

قاسمی بیان کرد: همچنین استخر بتنی این مجموعه برای دپو، تفکیک، قرنطینه و کنترل بهداشتی و ارسال بار به نقاط مختلف کشور طراحی شده که نیسان ها برای انتقال ، مجهز به اکسیژن و دارای پروانه بهداشتی هستند  تا حمل بار به سراسرکشور را انجام دهند.

وی ضمانت در ارسال را؛ تعداد، وزن، تحویل بار در سر مزرعه به هر جای نقاط مختلف این کشور اعلام کرد.

مدیر مزرعه پرورش بچه ماهی گرمآبی شهرستان سیمرغ هزینه بهره برداری این مجموعه را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ یک میلیارد تومان آن از محل  تسهیلات بانکی  بوده است .

افتتاحیه

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در این مراسم با بیان اینکه اداره کل شیلات مازندران جهت تامین بخشی از پروتئین های جامعه در پنج محور فعالیت می کند، گفت: یکی از فعالیت ها در حوزه های صادرات، تولید و آبزیان دریایی، آبزی پروری، صادرات، حفظ و بازسازی ذخایر، حفاظت از ذخایر دریایی است.

قاسم کریم زاده با اعلام اینکه در سطح استان 3 هزار و 700 واحد تولیدی داریم که سالانه بیش از هفت هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند، افزود: سالانه بیش از 80 هزار تن در بخش آبزی پروری تولید می شود که ارزش اقتصادی آن بین یکهزار و 700 تا 2 هزار میلیارد تومان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران، گفت: 2 درصد از میزان تولید و به همین میزان هم واحد تولیدی در شهر ستان سیمرغ است.

رئیس شیلات شهرستان های قائمشهر و سیمرغ صفی الله عسگری فر در این مراسم با بیان اینکه در مزرعه پرورش بچه ماهیان گرمآبی 3 نفر به صورت مستقیم و 12 نفر هم به صورت غیرمستقیم و فصلی مشغول به فعالیت هستند، گفت: این مزرعه در فضایی به مساحت 19 هزار و 200 متر مربع خاکی و 112 متر مربع بتونی به بهره برداری رسیده که میزان تولید سالانه آن 800 هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمآبی است.

فرماندار شهرستان سیمرغ هم در این مراسم با بیان اینکه 440 هکتار آبندان در سطح این شهرستان وجود دارد، گفت: این میزان آب بندان برای تامین آب و همچنین استفاده چندمنظوره برای توان اقتصادی مردم به کارگرفته می شود.

مجتبی حبیب نژاد روشن  در پایان با اعلام اینکه یکی از دغدغه های مهم دولت ایجاد اشتغال بوده است، گفت:در این حوزه می توان از وجود سرمایه گذاران بهره برد که ایجاد اشتغال و تولید بیشتر را به همراه خواهد داشت.

افتتاحیه



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار