۱۸۰ برنامه دهه فجر در سوادکوه/ اجرای جشنواره توانمندی زنان روستایی\

۱۸۰ برنامه دهه فجر در سوادکوه/ اجرای جشنواره توانمندی زنان روستایی

  • کد خبر: 2111101726
  • چاپ
  • انتشار: 11 بهمن 1400 - 21:07

فرماندار سوادکوه با انتقاد از برجسته‌سازی اقدام‌های کوچک رژیم پهلوی و ندیدن اقدامات بزرگ جمهوری اسلامی از برگزاری ۱۸۰ برنامه دهه فجر در سوادکوه خبر داد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سوادکوه، عین الله طالبی در جمع خبرنگاران رسانه‌های رسمی، مجازی و اجتماعی شهرستان سوادکوه با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه برای اولین بار برنامه تلفیقی با موضوع جشن ملی ۱۴۰۰ با شعار «انقلاب اسلامی، طلیعه حکومت مهدوی» در سوادکوه برگزار می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی ‌از بزرگترین انقلاب‌های جهان بود و امام راحل از دهه ۲۰ درباره انقلاب اسلامی در کتاب‌شان اشاره کردند.
فرماندار سوادکوه، افزود: عدم نقش دین در حکومت و عدم توجه به مردم از دلایل انقلاب اسلامی بود و بیشترین توجه امام خمینی هم بود که لازمه آن روشنگری و اطلاع‌رسانی بود و قریب به اتفاق مردم در حکومت پهلوی نقشی نداشتند و تصمیم‌گیری و مشارکت اثرکذار مردم در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های امام راحل بود.
طالبی با بیان اینکه ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و اثرگذاری آن در فراتر از مرزها باعث شد تا انقلاب اسلامی، تأثیرگذارترین انقلاب شود، خاطر نشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را می‌توان در قطع وابستگی، استفاده از اراده مردمی در توانستن ملی، عزت‌مندی مردم، پیشرفت کشور، دیده‌شدن ملت، هویت‌بخشی و آزادی دید.
فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه امام راحل، حیات زیر سلطه را قابل تحمل ندانست و ما تهدیدات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم و جنگ‌ها، گروهک‌ها، تحریم‌ها و جنگ نرم را تجربه کردیم و نتیجه آن شد که ام‌القری شد و نظرات کارشناسان غربی را زیر سوال برد و رهبری، پایداری و وفاداری باعث شد که انقلاب اسلامی مسیر خود را طی کرد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با محوریت دین و مردم و رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری به راه خود ادامه داد و به پختگی رسید، اظهار کرد: انتقاد از برجسته‌سازی اقدام‌های کوچک رژیم پهلوی و ندیدن اقدامات بزرگ جمهوری اسلامی جهاد تبیینی مورد نظر مقام معظم رهبری به عنوان راهکار است و برجسته‌سازی اقدام‌های کوچک رژیم پهلوی و ندیدن اقدامات بزرگ جمهوری اسلامی مورد انتقاد است.
طالبی، افزود: ما در علوم مختلف پیشرفته‌ترین‌های زیادی داریم و انقلاب در حوزه‌های مختلف رخ داد و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم در دهه فجر تشریح شود.
وی با بیان اینکه برای اولین بار برنامه تلفیقی برای دهه فجر در شهرستان داشتیم که تعداد ۱۸۰ برنامه مختلف برای دهه فجر انجام می‌شود که تعداد ۶۰ برنامه به صورت شاخص داریم و ۲۸ پروژه عمرانی به ارزش ۲۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و کلنگ‌زنی‌ها و افتتاح‌هایی که هنوز همه مراحل را بر طبق قانون به اتمام نرسید را در برنامه نیاوردیم و ۱۵۰ اشتغال‌زایی برای طرح‌های دهه فجر داریم.
رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه، خاطر نشان کرد: شرکت البرز، راهداری، راه و شهرسازی، شهرداری پل‌سفید، ورزش و جوانان، اداره گاز، کمیته امداد، مخابرات، بنیاد مسکن، اداره بهزیستی، اداره صنعت و معدن، هلال احمر دارای طرح‌های قابل افتتاح عمرانی در شهرستان سوادکوه هستند.
وی درباره رنگ‌بندی کرونایی شهرستان سوادکوه، گفت: سوادکوه در رنگ‌بندی کرونایی، نارنجی قرار دارد و احتمال دارد قرمز شویم ولی بر طبق محدودیت‌های رنگ‌بندی نارنجی با ظرفیت ۳۰ درصدی مکان‌ها برنامه‌ریزی کردیم.
فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه فضای دلسوزانه و برای پیشرفت شهرستان در فضای رسانه‌ای شهرستان را شاهدیم، بیان کرد: ۴۴ هزار دوز واکسن شامل ۳۳ هزار دوز در مرحله اول و ۱۱ هزار دوز مرحله دوم در شهرستان سوادکوه تزریق شد و اصحاب رسانه برای استقبال بیشتر کمک کنند.
فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه اگر به دنبال تفرقه و تنش باشیم، روزنه‌ای برای نفوذ دشمنان ایجاد می‌شود و آب به آسیاب دشمن می‌رود، گفت: در موضوع فتنه مشاهده کردیم که چه کسانی موج ایجاد کردند و دشمنان بر موج سوار شوند.
*اجرای جشنواره توانمندی زنان روستایی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با تقدیر از فرماندار سوادکوه، وی را مردمی، خستگی‌ناپذیر و دارای شاخص حضور در صحنه، توصیف کرد و گفت: در جنگ روایت‌ها هستیم و دشمن سعی می‌کند که روایت خود را بیان کند و به مردم ناامیدی را القا می‌کند ولی موفقیت‌های جمهوری اسلامی بالاست که قابل مقایسه با گذشته نیست.
محمد‌باقر قزلباش با بیان اینکه یک لیست برنامه‌های دهه فجر در شهرستان صادر شد و شعار جبهه خرمشهری‌ها و جبهه مهدوی در ۷ قرارگاه فعالیت می‌کنند، افزود: ۳ مسکن محروم فردا افتتاح می‌شود و ۲۵ جهیزیه برای افراد زیر مجموعه کمیته امداد تهیه شد و ۱۵۰۰ بسته معیشتی اهدا می‌شود.
وی به برگزاری همایش یاوران انقلاب با سخنرانی آیت الله معلمی و دیدار مدیران شهرستان با خانواده ایثارگران و مصاحبه با انقلابیون دیروز و برگزاری میز خدمت در ۲ روز از دهه فجر خبر داد و افزود: دیدار با روحانیون تراز انقلاب و خاطره‌گویی و جشنواره توانمندی زنان روستایی اجرایی می‌شود و برنامه‌ها با توجه به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان انجام می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار