نشست علمی تخصصی عملیات روانی با خبرنگاران/ 16 درصد روستاهای سوادکوه مجهز به پایش تصویری شدند\

نشست علمی تخصصی عملیات روانی با خبرنگاران/ 16 درصد روستاهای سوادکوه مجهز به پایش تصویری شدند

  • کد خبر: 2111101722
  • چاپ
  • انتشار: 10 بهمن 1400 - 19:11

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از برگزاری نشست علمی تخصصی عملیات روانی فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش استناد نیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری پس از عرض خیرمقدم گویی و تبریک به مناسبت در پیش بودن ایام الله دهه فجر و آغاز ماه جمادی الثانی،هدف از برگزاری جلسه را همکاری و حمایت افکار عمومی از طرح ها و برنامه های پلیس برای خنثی سازی شایعات دشمن و عملیات روانی بیان کرد.
سرهنگ عبدالله اکبری خبرنگاران را، از بازوان قدرتمند پليس در همسو کردن افکار عمومی دانست و اظهار داشتند: رسانه ها در ايجاد محيط امن اجتماعي نقش برجسته و بي بديلي داشته و به عنوان بازوهاي توانمند پليس در گسترش امنيت اجتماعي و افزايش احساس آرامش عمومي و فردي نقش اساسی دارند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه نقطه قابل توجه در رسالت خبرنگاري، حفظ و رعايت امانت داري، شفافیت در گفتار و آگاهی درست به مردم دانستند چراکه این قشر پرتلاش همواره و در همه حال بايد حق را بجويد و حق را بگويد .
وی همچنین بیان داشتند: رسانه ها از مولفه های کلیدی احساس امنیت در جامعه هستند و خبرنگاران مي توانند با انعکاس مناسب، سريع و صريح اخبار و اطلاعات در اين مسير بسيار موثر باشند.
سرهنگ عبدالله اکبری در ادامه با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) که فرمودند"خبرنگاران لحظات نابودشدنی و رو به زوال را تثبیت و ابدی می کنند"، هميشه این اهل رسانه بوده اند كه با هنر قلم و لنز دوربينشان رشادت ها، مجاهدت ها و افتخارات فرزندان این سرزمین را به تصوير مي كشند و از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع مي كنند و شايسته است كه امروز ما از زحمات بي دريغ و خدمات بي منت اين عزيزان قدرداني كنيم.
این مقام ارشد انتظامی شهرستان با اشاره به اینکه خبرنگاران در پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي به تهیه تولید محتوا مثل تهیه پلاتو، تهیه طرح های ترافیکی و انتظامی، تهیه پوستر عفاف و حجاب، تولید محتوای دینی فضای مجازی،...نقش موثری داشته باشند.
وی همچنین ادامه دادند که خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم می توانند در برابر نفوذ فرهنگي ، ناتوي فرهنگي ، حجمه فرهنگي و حملات سايبري پايداري،مقاومت و مقابله و با پلیس همکاری نمایند.
سرهنگ اکبری از دیگر حمایت های اصحاب رسانه را با پلیس در بحث انتشار اخبار و اقدامات فرهنگی انتظامی کلیپ، تیزر، نماهنگ، فیلم های کوتاه آموزشی، موشن گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، عکس نوشته و پوستر و همچنین انتشار در خصوص اجرای طرح ها مثل طرح ممنوعیت کرونا،... دانست.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه همچنین تأکید کرد: در 10 ماهه اول سال جاری با اقداماتی که انجام شده وبا اجرای طرح های عملیاتی و پیشگیرانه شاهد افزایش 8% درصد ی کشف سرقت و 5% درصد دستگیری سارقین نسبت به سال گذشته داشته ایم.
ایشان ادامه دادند: پليس با اجراي طرح هاي مبارزه با قاچاق كالا، با تمام توان با اين پديده شوم و قاچاقچيان به صورت قاطع ، قانوني و بدون اغماض برخورد مي كند و طي 10 ماهه گذشته کشف جرائم اقتصادي 21% درصد افزايش داشته و همچنین شاهد 100% کاهش تصادفات فوتی در حوزه شهری و افزایش 34% تصادفات جرحی در حوزه درون شهری و حوزه برون شهری نسبت به سال گذشته بوده ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کاهش 15درصدی تخلفات صنفی نسبت به یک سال گذشته خبر داد
وی افزود: نیروی انتظامی شهرستان ضمن پاکسازی مناطق آلوده وهمچنین برخورد قاطع با سوداگران مرگ تا کنون 2% افزایش کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته داشته ایم.
این مقام ارشد انتظامی شهرستان با بیان اینکه تا کنون 16% روستاهای سطح شهرستان مجهز به نصب و راه اندازی پایش تصویری شده و همچنین در 16 نقطه حوزه شهری (شهر زیراب و پل سفید) دوربین جانمایی گردید اظهار داشت: تاریخ کلید خوردن سیستم پایش تصویری شهرستان سوادکوه سال 1399 بوده است.
وی نصب سیستم پایش تصویری را کمک بزرگی برای مجموعه پلیس شهرستان برشمرد و کشف جرائم و پیشگیری از جرائم را از مزیت های مهم سیستم پایش تصویری اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار