برگزاری جشنواره ملی گل نرگس در روستای کردکلا/ جویبار در تولید گل نرگس رتبه نخست استان را دارد\

برگزاری جشنواره ملی گل نرگس در روستای کردکلا/ جویبار در تولید گل نرگس رتبه نخست استان را دارد

  • کد خبر: 2111101685
  • چاپ
  • انتشار: 26 آذر 1400 - 13:59

جشنواره ملی گل نرگس در روستای کردکلااز توابع بخش گیلخواران  شهرستان جویبار برگزار شد.

به گزارش استناد نیوز، چهارمین جشنواره ملی گل نرگس در روستای تاریخی و در قطب تولید این محصول در مازندران با حضور سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی مازندران، فرماندارجویبار، بخشداران مرکزی و گیلخواران، شهرداران جویبار و کوهی خیل ، مدیران جهاد کشاورزی استان و شهرستان، کشاورزان نرگس کار و علاقمندان این حوزه برگزار شد.

سرپرست بخشداری گیلخواران در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با سایت خبری استناد نیوز با اعلام اینکه امسال بیش ۶۶ هکتار از اراضی شهرستان جویبار به زیر گشت گل نرگس رفته است، گفت  :میزان تولید شاخه گل نرگس در شهرستان بیش از ۸ میلیون شاخه گل بوده است.

رمضان بخشنده لاریمی بیان کرد: در حیث تولید گل نرگس این شهرستان رتبه نخست استانی و رتبه سوم کشوری را بعد از دواستان  فارس و خوزستان به خود اختصاص داده است .

سرپرست بخشداری گیلخواران با اشاره به اینکه در هر متر مربع ۱۵ شاخه گل نرگس تولید می شود، افزود: برای اقتصادی کردن این محصول نیاز به ایجاد تعاونی ها و تشکل های مردم نهاد مرتبط با این حوزه در شهرستان است.

نرگس

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویباربا بیان اینکه بیش  ۶۶هکتار از زمین های کم بازده شهرستان به زیر کشت گل نرگس رفته است، ‌گفت: قیمت متوسط فروش هر شاخه گل نرگس ۲ هزارو ۵۰۰ تا سه هزارتومان بوده است.

غلامرضا سعیدی با اعلام اینکه حدود ۹۸ بهره برداردر این شهرستان مشغول تولید گل نرگس هستند،‌ افزود: پیش بینی می شود امسال در هر متر مربع ۱۵ شاخه گل نرگس تولید و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: دورقم  شهلا و شصت پر جزو ارقام پرکشت  گل نرگس در شهرستان جویبار است.

بهادری معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه مازندران رتبه نخست تولیدات گل و گیاه را به خود اختصاص داده است، گفت:۹۲ هکتار از زمین های استان زیر کشت گل نرگس رفته است که ۶۶ هکتار آن مربوط به شهرستان جویبار بوده است که از این حیث این شهرستان در تولید گل نرگس رتبه نخست استان رابه خود اختصاص داده است .

نرگس



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار