پل جدید سیکاپل در جویبار آماده بهره برداری است\
  • به مناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی؛

پل جدید سیکاپل در جویبار آماده بهره برداری است

  • کد خبر: 2111101680
  • چاپ
  • انتشار: 24 آذر 1400 - 08:43

بخشدار مرکزی جویبار از بهره برداری پل جدید سیکاپل در این شهرستان در دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش استناد نیوز، محمد مدانلو روز چهارشنبه با بیان اینکه بعد از سیلاب سال 1390 بخشی از پل قدیمی سیکاپل جویبار که مربوط به دوره قاجاریه بوده تخریب شده بود، افزود: به دلیل آنکه این پل تنها راه دسترسی 20 روستای شرق با مرکز شهرستان جویبار بوده است بنابراین به محض تخریب سریعا مسئولین محلی نسبت به ساخت پل آبنما اقدام کرده اند تا راه دسترسی روستائیان به شهر تسریع شود.

وی با اعلام اینکه ساخت پل جدید سیکاپل در کنار پل تاریخی در سال 1391 آغاز شده است، گفت: این پروژه در سال 1397 و با دستور استاندار وقت از حوزه راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شد تا در روند ساخت این پل تسریع شود.

بخشدار مرکزی جویبار با بیان اینکه این پل به مرحله بهره بردرای رسیده است و تمام تلاشمان را به کارگیری می کنیم تا در دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شود، افزود: هم اکنون مرحله زیرسازی رمپ ورودی و خروجی پل جدید در حال اجرا است و تا دو روز آینده هم آسفالت آن انجام می شود.

مدانلو در خصوص پل تاریخی سیکاپل، گفت: پل تاریخی سیکاپل مربوط به حوزه میراث فرهنگی است که متاسفانه همچنان راکد مانده است.

وی با بیان اینکه البته به منظور زیرساخت پل تاریخی سیکاپل مقداری اعتبار تخصیص یافته که کافی نیست، افزود: امیدواریم تا میراث فرهنگی نسبت به حفظ ، مرمت و نگهداری این پل تمام تلاش خود را به کارگیری کنند.

بخشدار مرکزی جویبار در پایان با اشاره به چهار پل تاریخی " سیکاپل درویش محمد شاه، کردخیل مشک آباد، خشت پل جمعه بازار و آزان در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: نسبت به مرمت خشت پل جویبار اقداماتی انجام شده است اما پل آزان دچار خسارت است که اگر راهداری  نسبت به احداث پل جدید اقدام نکند این پل هم به سرنوشت پل تاریخی سیکاپل دچار خواهد شد چرا که با تخریب این پل هم راه دسترسی چندین روستا به شهر، دچار مشکل خواهد شد.

بخشدار جویبار



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار