ثبت نام در طرح نهضت ملی تا پایان آذرماه تمدید شد/ثبت نام بیش از 55 هزار نفر\

ثبت نام در طرح نهضت ملی تا پایان آذرماه تمدید شد/ثبت نام بیش از 55 هزار نفر

  • کد خبر: 2111101676
  • چاپ
  • انتشار: 16 آذر 1400 - 11:31

معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران گفت : بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت راه و شهرسازی یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۸۳ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از تعداد بیش از ۵۵ هزار نفر مربوط به مازندران است.


به گزارش استناد نیوز، سید عباس رهگشای از تمدید مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذر خبر داد و افزود : ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذر ادامه دارد.
او گفت : نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.
رهگشای افزود : متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران گفت : بر اساس این قانون، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن ، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
او افزود : همچنین ، قانون برای سرپرستان خانوار ، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.
رهگشای افزود : بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن ، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.
معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران گفت: بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان استان، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.
او گفت : بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی که ملاک عمل در تمامی طرح‌های حمایتی است ، افرادی که واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن تلقی می‌شوند باید دارای چهار شرط باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز)، عدم وجود مالکیت خصوصی از اول فرودین ۱۳۸۴، تاهل و سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضاست.
رهگشای در ادامه از تسهیل در شرایط ثبت‌نام خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال و همچنین کاهش سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست. در خصوص سابقه سکونت تصمیم وزارت راه و شهرسازی بر این است که سابقه سکونت در کلانشهر‌ها همان ۵ سال باقی بماند ، ولی در سایر شهر‌ها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد.
وی در خصوص تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن گفت: از آنجایی که این واحد‌ها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل بشود.
رهگشای افزود : پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحد‌ها حداقل یک سال و نیم تا دو سال است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار