حدود پنج کیلومتر لایروبی در منطقه لفور انجام شد\

حدود پنج کیلومتر لایروبی در منطقه لفور انجام شد

  • کد خبر: 2111101672
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1400 - 13:05

مدیر منابع آب شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی با اشاره به لایروبی در منطقه لفور بعد از وقوع سیل امسال، گفت: از 20 کیلومتر طول مسیر رودخانه در منطقه لفور از شهرستان سوادکوه شمالی تاکنون حدود پنج کیلومتر لایروبی انجام شده است.

شهرستان سوادکوه شمالی یکی از شهرهای استان مازندران است که هرازگاهی با هر بارندگی شاهد وقوع سیل در منطقه لفور هستیم به طوری که در مردادماه امسال 2 بار سیل آمد و خسارت های مالی را ایجاده کرده است.

قنبرعلی نجفی المشیری روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز ، افزود: به منظور جلوگیری از سیلاب های آینده؛ تفاهم نامه های مشترک بین شرکت آب منطقه ایی و مدیریت بحران با بسیج سازندگی بسته شد تا نسبت به لایروبی منطقه لفور از شهرستان سوادکوه شمالی اقدام شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 2 ماه بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار با دو دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوز در حال انجام کار است، گفت: هم اکنون لایروبی در رودخانه منطقه لفور از سمت پایین دست به بالا دست "مسیر بابلک " حدود پنج کیلومتر انجام شده است و مابقی هم در حال انجام می باشد.

مدیر منابع آب شهرستان های قائمشهر، سوادکوه و سوادکوه شمالی، بیان کرد: البته به منظور قطع درختانی که در مسیر بستر رودخانه هستند، باید مجوزات لازم از منابع طبیعی صادر شود.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیلاب امسال هم یک کیلومتر از مسیر بالادست در منطقه لفور "امام کلا" دیوارسازی و لایروبی انجام شده است، گفت: خوشبختانه به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در منطقه لفور، پیمانکاران مشغول به کار هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار