16 سورتینگ در سیمرغ فعال است/احداث پروژه مهم زهکشی زیرزمینی در روستای دینه سر نیاز به اعتبار 70 میلیارد ریالی است\

16 سورتینگ در سیمرغ فعال است/احداث پروژه مهم زهکشی زیرزمینی در روستای دینه سر نیاز به اعتبار 70 میلیارد ریالی است

  • کد خبر: 2111101657
  • چاپ
  • انتشار: 01 آذر 1400 - 14:47

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ احداث پروژه زهکشی زیرزمینی در روستای دینه سر را یکی از مهم ترین پروژه های این شهرستان اعلام کرد و گفت: برای اجرایی شدن این طرح 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رجب فلاح زیلتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه این شهرستان دارای سه هزار و 700 هکتار باغ مرکبات است، افزود: سالانه بیش از 120 هزار تن مرکبات از این شهرستان تولید می شود.

وی با اعلام اینکه این شهرستان به لحاظ آب و خاک حاصلخیز دارای مرکبات بازار پسندی است، گفت: مرکبات شهرستان سیمرغ به کشورهای سوریه، ترکمنستان و آسیای میانه صادر می شود. همچنین صادر شدن مرکبات این شهرستان در کشور عراق هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه 36 واحد سورتینگ در سطح این شهرستان دارای مجوز است، افزود: از این تعداد 16 واحد فعال و مابقی هم در حال گرفتن پروانه هستند.

تولید بیش از 21 هزار تن برنج

فلاح سطح زیرکشت برنج در این شهرستان را 3 هزار و 165 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 21 هزار تن برنج در این شهرستان تولید شده است.

وی بیان کرد: همچنین کشت دوم در سطح 120 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان انجام و 350 تن برنج تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ بذر اصلاح شده ایی که در اختیار کشاورز قرار گرفته است را 40 تن اعلام کرد.

مهم ترین پروژه؛ زهکشی زیرزمینی در روستای دینه سر

فلاح با اشاره به اینکه آب ماندگی یکی از چالش های این شهرستان است، افزود: با احداث پروژه زهکشی زیرزمینی در روستای دینه سر می توانیم پاره ای از مشکلات آبگرفتگی در روستاهای دینه سر، برج خیل، رکن کلا، ملاکلا، پهناجی و اطراف شهر را حل کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه طراحی و مطالعات آن انجام شده است، بیان کرد: برای اجرایی شدن این طرح 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.

لایروبی 6  قطعه آب بندان نیاز ضروری شهرستان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه یکی از چالش های این شهرستان در حوزه کشاورزی لایروبی آب بندان ها است، افزود: در شهرستان سیمرغ 20 قطعه آب بندان در سطح 450 هکتار وجود دارد که وجود این آب بندان ها در حوزه کشاورزی یک فرصت است.

فلاح در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم که امسال یا سال آینده بتوانیم نسبت به لایروبی آب بندان ها اقدامات موثری انجام دهیم، گفت: تاکنون 6 قطعه آب بندان در این شهرستان طرح مطالعاتی آن انجام شده است، که امیدواریم هر چه زودتر با تامین اعتبار بتوانیم نسبت به لایروبی آن ها اقدام نمائیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار