ایجاد طرح های بنیاد برکت در سیمرغ از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کرد\

ایجاد طرح های بنیاد برکت در سیمرغ از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کرد

  • کد خبر: 2111101655
  • چاپ
  • انتشار: 30 آبان 1400 - 15:06

فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه ایجاد طرح های بنیاد برکت در این شهرستان از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کرده است، گفت: ایجاد طرح های بنیاد برکت در این شهرستان علاوه بر اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار، منجر به تثبیت جمعیت شده است.

مجتبی حبیب نژاد روشن روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه امسال با هماهنگی های صورت گرفته با بنیاد برکت طرح های بنگاه محور در این شهرستان راه اندازی شده است، افزود: طرح های بنگاه محور آن دسته از طرح هایی هستند که کارآفرینان آن با مشکل نقدینگی و تولید مواجه شده اند بنابراین جهاد کشاورزی و بنیاد برکت مکلف شده است تا تمام منابع را برای طرح های گلخانه ایی اختصاص دهند.

وی با اعلام اینکه شهرستان سیمرغ پایلوت گل و گیاه در مازندران شده است، گفت: از 140 طرح معرفی شده تاکنون 100 طرح تسهیلات خود را از بنیاد برکت دریافت کرده اند.

فرماندار شهرستان سیمرغ حداقل سقف وام برای هر فرد را 100 میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 80 نفر در این شهرستان برای طرح گلخانه ایی اعلام آمادگی کرده اند، افزود: این افراد در حال گرفتن مجوز برای ایجاد طرح هستند.

حبیب نژاد در پایان با اشاره به اینکه افرادی که ساکن شهر و روستا و دارای فضای مناسب برای احداث گلخانه هستند می توانند نسبت به اجرایی شدن این طرح اقدام نمایند، گفت: حداقل فضای مناسب برای ساخت گلخانه 200 متر مربع و تسهیلات هم با بهره 6 درصد و بازپرداخت بلند مدت در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار