17 کیلومتر لایروبی رودخانه تلار در سیمرغ انجام شد\

17 کیلومتر لایروبی رودخانه تلار در سیمرغ انجام شد

  • کد خبر: 2111101617
  • چاپ
  • انتشار: 15 آبان 1400 - 17:58

فرماندار شهرستان سیمرغ، گفت: از 20 کیلومتر مسیر رودخانه تلار در این شهرستان تاکنون 17 کیلومتر بهسازی و تعریض این رودخانه انجام شده است.

 

به گزارش استناد نیوز، مجتبی حبیب نژاد روشن با بیان اینکه بعد از سیلاب اواخر سال 97 و اوایل سال 98 در این شهرستان نسبت به لایروبی رودخانه تلار اقدام کرده ایم، افزود: تاکنون 17 کیلومتر لایروبی انجام شده است و با جلسات برگزار شده بنا شد تا هفته آینده نسبت به 3 کیلومتر باقی مانده هم، اقدام شود.

وی با اعلام اینکه در طی 2 سال تعریض، خاکبرداری، بهسازی، دیوارسازی و بازگشائی رودخانه تلار این شهرستان را از خطر آبگرفتگی ناشی از طغیان رودخانه نجات داده است، گفت : هم اکنون دغدغه ایی در این مورد نداریم اما همچنان لایروبی و بهسازی رودخانه تلار در این شهرستان در حال انجام شدن است.

فرماندار شهرستان سیمرغ از اعتبار پنج میلیارد تومانی از محل مدیریت بحران، شرکت ناحیه صنعتی و آب منطقه ایی برای دیوارسازی رودخانه تلار در این شهرستان خبر داد و افزود: بخشی از پروژه دیوارسازی رودخانه تلار که مربوط به بسیج سازندگی است، در حال انجام می باشد.

حبیب نژاد در خصوص وضعیت دیوارسازی در ناحیه صنعتی سنگتاب این شهرستان، گفت: بخشی از دیواره کارخانه های ناحیه صنعتی سنگتاب که به بستر رودخانه نزدیک و احتمال ریزش وجود داشت، با ایجاد دیوار ایمن سازی شده است.

وی ادامه داد: مابقی دیوارسازی شهرک صنعتی سنگتاب هم با توجه به آنکه حجم پروژه زیاد و زمان بر است باید با نگاه کارشانسی نسبت به برآورد هزینه آن اقدام تا نسبت به شروع عملیات آن هم اقدام شود.

فرماندار شهرستان سیمرغ در پایان در خصوص پل سیلزده برج خیل این شهرستان، گفت: تنها رمپ ورودی و خروجی این پل باقی مانده تا به مرحله بهره برداری برسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار